EN
  • Anasayfa
  • MAT214 Cebir II (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MAT214 - Cebir II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Cebir II MAT214 4 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Ders Veren Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Amaç

Halka teoriyi kavramak ve uygulamak

Ders İçeriği

1) Halka tanımı 2) Halkanın elemanter özellikleri 3) Bazı önemli halka çeşitlerinin örneklenmesi 4) Tamlık bölgesi ve cisim kavramları 5) Alt halkalar ve alt cisimler 6) Halka homomorfizmaları 7) İdealler 8) Arasınav 9) Temel idealler ve bölüm halkaları 10) İzomorfizma teoremleri 11) Halkaların direk toplamları 12) Bir tamlık bölgesinin kesirler cismi 13) Polinom halkaları 14) Değer homomorfizması

Ders Kaynakları Cebir-Ali Osman Asar, Ahmet Arıkan, Aynur Arıkan
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 160
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Halka tanımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Halkanın elemanter özellikleri Ders
3 Bazı önemli halka çeşitlerinin örneklenmesi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Tamlık bölgesi ve cisim kavramları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Alt halkalar ve alt cisimler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Halka homomorfizmaları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 İdealler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Arasınav Problem Çözme
9 Temel idealler ve bölüm halkası Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 İzomorfizma teoremleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Halkaların direkt toplamları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Bir tamlık bölgesinin kesirler cismi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Polinom halkaları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Değer homomorfizması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Grup ve halkada ortak olan/olmayan yapıları belirleyebilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Halka yapısıyla ilgili temel kavramları öğrenir Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Grup-halka karşılaştırmasını yapabilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Grup ve halkada ortak olan/olmayan yapıları belirleyebilir 4 4 4 4 5 5 5 5 4 4
Halka yapısıyla ilgili temel kavramları öğrenir 4 4 4 5 5 5 3 3 4 4
Grup-halka karşılaştırmasını yapabilir 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4