EN
  • Anasayfa
  • MAT319 Mesleki İngilizce I (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
MAT319 - Mesleki İngilizce I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce I MAT319 5 2 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Figen UYSAL
Amaç

Bu dersin amacı öğrencinin matematiksel kavramların İngilizce karşılıklarını öğrenmesidir. Ayrıca matematik alan bilgisi için güncel yabancı literatürü de takip edebilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

1 Sıfıra sıfırlama 2 İkili işlemlere ayırma 3 İkili olmayan işlemlere giriş 4 İşaretli Numaralarla Çalıştırma 5 İşaretli numaralarla çalıştırma 6 Sıfır ve İşaretli numaralar 7 Ara Sınav 8 Değişmeli Özellik 9 İlişkisel Mülkiyet 10 Uygun Kesirler – Uygun Olmayan Kesirler 11 Kesirleri onikilere çevirme 12 Demikalleri kesre dönüştürme 13 üstel gösterim 14 üstel ifadeler

Ders Kaynakları Cambridge bussines vocabulary in use (elementary)
https://www.youtube.com/watch?v=MNkNHD7Sj70&t=107s
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2015 - 2016 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 28 14 392
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 14 14 196
Final Final 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 592
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 23,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş
2 İkili işlemlere giriş
3 İkili olmayan işlemlerin tanıtılması
4 Sayılarla işlemler
4 Sayılarla işlemler
6 sıralama sayıları
7 Ara sınav
8 Değişme özelliği
9 Birleşme Özelliği
10 Kesirler
11 kesirleri ondalık sayılara çevirme
12 ondalık sayıları kesirlere çevirme
13 Üstel gösterim
14 Üstel İfadeler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tercüme konusunda başlangıç noktası bilinci edinir.
Öğrenci temel matematiksel terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir.
Matematiksel kaynaklar hakkında genel bilgiler araştırabilir ve bunları anlayabilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Tercüme konusunda başlangıç noktası bilinci edinir. - - - - - - - - - -
Öğrenci temel matematiksel terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. - - - - - - - - - -
Matematiksel kaynaklar hakkında genel bilgiler araştırabilir ve bunları anlayabilir - - - - - - - - - -