Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İntegral Denklemler | MAT316 | 6 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU |
Amaç |
İntegral denklem kavramını tanıtmak ve bazı uygulamalarını vermek |
Ders İçeriği |
Fredholm integral denklemler, Volterra integral denklemler, Fredholm-Volterra integral denklemler, Fredholm integro-diferensiyel denklemler, Volterra integro-diferensiyel denklemler, Fredholm-Volterra integro-diferensiyel denklemler ve bazı çözüm yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Peter J. Collins,Differential and Integral equations, Oxford University press,2006
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ön bilgiler | |
2 | Temel Yapılar | |
3 | İntegral Denklemlerin Sınıflandırılması | |
4 | Abel İntegral Denklemleri | |
5 | İntegral denklemlerin diferansiyel denklemler ile ilişkisi | |
6 | Fredhlom ve Volterra İntegral Denklemler | |
7 | Dejenere Çekirdekli İntegral Denklemler | |
8 | Arasınav | |
9 | Resolvant, Itere Çekirdek, Neumann Serileri | |
10 | Fredholm method | |
11 | Rekürans Bağıntıları, Hadamard teoremi | |
12 | Homojen İntegral Denklemler, Simetrik İntegral Denklemler | |
13 | Gama ve Beta Fonksiyonları | |
14 | Birinci Tip Volterra Denklemlerinin Gama ve Beta Fonksiyonları Yardımıyla Çözümü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bazı integral denklemlerin çözümlerini elde edebilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İntegral denkleme yol açan bazı olayların modellenmesi ve yorumlanması becerisini kazandırma | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İntegral denklem diferensiyel denklem ilişkisini kavrama | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bazı integral denklemlerin çözümlerini elde edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İntegral denkleme yol açan bazı olayların modellenmesi ve yorumlanması becerisini kazandırma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İntegral denklem diferensiyel denklem ilişkisini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |