Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fraktal ve Doğa | MAT424 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ |
Amaç |
Doğadaki canlı ve cansız varlıkların geometrik yapısının tanıtılması. Ele aldığımız nesnenin geometrik ve karakteristik özeliklerinin, değişmeyen yapısının tanıtılması, boyutunun incelenmesi ve böylece onu diğer nesnelerle karşılaştırma imkanı sağlatılması. Matematiğin, doğadaki nesneleri nasıl açıkladığının öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Fraktal Kavramı ve Tarihçesi, Ölçekler, Yansımalar, Ötelemeler ve Küçültmeler, Fraktal Boyut Kavram, Nüfus Artması, Dinamik Sistemler, Üreteçle Tekrarlama, L-Sistemler, Tekrarlayan Fonksiyonlar Sistemi, Random TFS, Kompleks Tekrarlama |
Ders Kaynakları |
Fraktal Geometri, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Ankara 2017
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fraktal Kavramı ve Tarihçesi | |
2 | Bilinen Fraktal Örnekleri | |
3 | Ölçekler, Yansımalar, Ötelemeler ve Küçültmeler | |
4 | Fraktal Boyut Kavramı 1 | |
5 | Fraktal Boyut Kavramı 2 | |
6 | Fraktallara Ait Doğadaki Uygulamalar | |
7 | Nüfus Artması | |
8 | Dinamik Sistemler | |
9 | Arasınav | |
10 | Üreteçle Tekrarlama, L-Sistemler | |
11 | Tekrarlayan Fonksiyonlar Sistemi | |
12 | Random TFS | |
13 | Kompleks Tekrarlama | |
14 | Julia ve Mandelbrot Cümleleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fraktal ve Tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Fraktal örnekleri olan Sierpinski üçgeni, Koch Kartanesi, Ters Kartanesi kavramlarının yanısıra doğada ya da insan vücudundaki fraktal yapılar ve boyutları hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Doğadaki nesneleri matematik yönünden anlayabilmeyi sağlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fraktal ve Tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fraktal örnekleri olan Sierpinski üçgeni, Koch Kartanesi, Ters Kartanesi kavramlarının yanısıra doğada ya da insan vücudundaki fraktal yapılar ve boyutları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğadaki nesneleri matematik yönünden anlayabilmeyi sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |