EN
  • Anasayfa
  • MAT215 Fraktal (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MAT215 - Fraktal
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fraktal MAT215 3 2 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ
Ders Veren Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ
Amaç

Doğadaki canlı ve cansız varlıkların geometrik yapısının tanıtılması. Matematiğin, doğadaki nesneleri nasıl açıkladığının öğretilmesi.

Ders İçeriği

Fraktal ve tarihçesi, bazı fraktal örnekleri; sierpinski üçgeni, fraktal örnekleri; koch kartanesi, ters kartanesi, çokgen ve çember fraktallar, uzay dolduran eğriler, tarihi park fraktalı, düzlemde dönüşümler, fraktal boyut kavramı, kendine benzerlik, bazı fraktalların boyutları, kesirsel boyut, Hausdorff boyutu, fraktalların doğadaki uygulamaları

Ders Kaynakları Fraktal Geometri, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Ankara 2017
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 2 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 2 6
Final Final 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 152
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fraktal ve Tarihçesi
2 Bazı Fraktal Örnekleri
3 Sierpinski Üçgeni, Koch kartanesi, ve Ters Kartanesi
4 Düzlemde Dönüşümler
5 Kendine Benzerlik
6 Bazı Özel Fraktallarda Boyut
7 Kesirsel Boyut ve Koch Eğrisinin Boyutu Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması
8 Hausdorff Boyutu Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması
9 Benzerlik Boyutu Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması
10 Moran Denklemi
11 Fraktalların Doğadaki Uygulamaları 1, İnsan Vücudu
12 Fraktalların Doğadaki Uygulamaları 2, Bitkiler Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması
13 Fraktalların Doğadaki Uygulamaları 3, Galaksiler Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması
14 Fraktalların Doğadaki Uygulamaları 4, Nüfus Artması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğadaki nesneleri matematik yönünden anlayabilmeyi sağlar. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Doğadaki canlı ve cansız varlıkların geometrik yapısını tanıtır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Fraktal kavramı hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Doğadaki nesneleri matematik yönünden anlayabilmeyi sağlar. - - - - - - - - - -
Doğadaki canlı ve cansız varlıkların geometrik yapısını tanıtır. - - - - - - - - - -
Fraktal kavramı hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -