Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Biyolojide Uygulamalar II | MBG402 | 8 | 0 + 4 | 6,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Cihan DARCAN Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL Doç. Dr. İsmail POYRAZ Doç. Dr. Onur EROĞLU Doç. Dr. Tuba YAĞCI Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ Doç. Dr. Rafig GURBANOV Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR Doç. Dr. Sinem ÇAĞLAYAN Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Amaç |
Öğrenilen bilgilerin Laboratuvarda uygulamasını tek başına yapabilmesini sağlayacak çalışmalar yaptırmak ve veriler elde edildiğinde değerlendirme, yazma, sunumunu yapabilme becerisi kazandırmak |
Ders İçeriği |
Araştırma konusu edinme, konuyu literatürel araştırma, metodik yaklaşımlar ve uygulama, deneysel sonuçları elde etme ve sonuçları değerlendirme ve sunma. |
Ders Kaynakları |
Literatür verileri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev (Sunum) | 20 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
100
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 10 | 12 | 120 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 2 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 206 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
1 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
1 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
11 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
11 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
1 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
1 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
8 | Ara sınav | |
11 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
11 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
11 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
11 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
13 | Deneysel çalışmaların değerlendirilmesi ve sunuma hazırlanması | |
14 | Deneysel çalışmaların değerlendirilmesi ve sunuma hazırlanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir konu hakkında literatür taraması yapabilir | |||
Elde ettiği deneysel verilerden yeni sorular ve yeni metodik yaklaşımlar ortaya koyabilmeyi öğrenir. | |||
Deneysel bir düzenek kurabilmeyi, metodu uygulayabilmeyi, cihaz kullanabilmeyi öğrenir. | |||
Deneysel sonuçları almayı, değerlendirmeyi öğrenir | |||
Deneysel sonuçların yazılı veya görsel sunumu, aktarımını öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir konu hakkında literatür taraması yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elde ettiği deneysel verilerden yeni sorular ve yeni metodik yaklaşımlar ortaya koyabilmeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deneysel bir düzenek kurabilmeyi, metodu uygulayabilmeyi, cihaz kullanabilmeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deneysel sonuçları almayı, değerlendirmeyi öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deneysel sonuçların yazılı veya görsel sunumu, aktarımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |