Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Stres Biyolojisi | MBG424 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül AKPINAR |
Amaç |
Strese sebep olan mekanizmaları açıklamak |
Ders İçeriği |
Stres Nedir? Stres çeşitleri (kuraklık, tuz, sıcaklık, soğuk, don, Işık, Ultraviyole ışık, Hava kirleticileri ve ağır metal stresi), Oksidatif stres ve oksidatif strese tolerans mekanizmaları, Stres koşullarında bitki ve alglerde tolerans mekanizmaları, serbest radikaller |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
60
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Stres ile ilgili temel kavramlar | |
2 | serbest radikaller ve oluşum mekanizması | |
3 | serbest radikallerin proteinler ve nukleik asitler üzerine etkisi | |
4 | serbest radikallerin hücre zarı üzerine etkisi | |
5 | Antioksidantlar ve antioksidant mekanizma I | |
6 | Antioksidantlar ve antioksidant mekanizma II | |
7 | Vize | |
8 | Oksidatif stres ve hücre içi kaynakları | |
9 | Endoplasmik retikulumda katlanmamış protein sinyali | |
10 | Bitkilerde abiyotik stres I | |
11 | Bitkilerde abiyotik stres II | |
12 | Isı şoku proteinleri ve stres | |
13 | poliamin metabolisması ve stres | |
14 | öğrenci sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
canlıların farklı çevre koşullarına verdiği cevabı bilir | |||
stres kavramını bilir | |||
stres koşullarında iş gören moleküler yanıtları bilir | |||
antioksidant mekanizmayı bilir | |||
stresin makromoleküller üzerine etkisini bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
canlıların farklı çevre koşullarına verdiği cevabı bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
stres kavramını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
stres koşullarında iş gören moleküler yanıtları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
antioksidant mekanizmayı bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
stresin makromoleküller üzerine etkisini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |