EN
  • Anasayfa
  • TAR259 Hitit Çivi Yazısı I (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAR259 - Hitit Çivi Yazısı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hitit Çivi Yazısı I TAR259 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze örgün
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Gülgüney MASALCI ŞAHİN
Amaç

Tarih araştırmalarında orijinal kaynak kullanımı ve bu konuda gerekli donanıma sahip olmak kaçınılmaz bir gerekliliktir. Tarih lisans eğitimi sırasında öğrencilere bu yönde becerilerin kazandırılması amacıyla, tarih araştırmalarında kaynak dili olarak belirlenen dillerin öğretiminin yapılması gerekir. Bu derste, Eski Anadolu tarihi araştırmalarında önemli yer tutan Hititçe çivi yazılı belgeleri değerlendirmek üzere başlangıç seviyesinde bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Çiviyazısı üzerine bilgi edinilerek Hititçe çivi yazısının özellikleri öğrenilmektedir. Basit düzeyde gramer bilgisi edinilerek çivi yazılı metinler okunmaya başlanır.

Ders Kaynakları Christel Rüster, Erich Neu, Hethitisches Zeichenlexikon: Inventar und Interpretation der Keilschriftzeichen aus den Boğazköy-Texten, Wiesbaden 1989. Dinçol, Eski Anadolu Dillerine Giriş, İstanbul 1970. Ünal, Hititçe –Türkçe, Türkçe-Hititçe Büyük Sözlük, Ankara, 2016. Çivi yazılı metin kopyaları
H.A. Hoffner Jr. & H.C. Melchert, A Grammar of the Hittite Language. Part I: Reference Grammar Part II: Tutorial, Winona Lake 2008 Warren H. Held, Jr., William R. Schmalstieg, Janet E. Gertz, Beginning Hittite, Slavica Publishers, 1988 Zeilfelder, S., Hittite Exercise Book, Otto Harrassowitz 2011.Dinçol, A.M., Eski Anadolu Dillerine Giriş, İstanbul 1970
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 3 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 131
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çiviyazısının ortaya çıkışı ve gelişimi
2 Hititolojinin tarihçesi ve Hititçe’nin çözülüşü
3 Hitit Dilinin ana hatları
4 Hititçe İşaret Listesinin kullanımı; sözlüklerin tanıtımı
5 Metin okuma ve analiz etme
6 Hitit Grameri Üzerine Çalışmalar
7 Ara Sınav
8 Hitit Grameri Üzerine Çalışmalar
11 Metin Okuma ve Analiz Etme
10 Mainz Hititoloji Portalının tanıtımı ve Hititçe Metin Katalogunun İncelenmesi
11 Metin Okuma ve Analiz Etme
11 Metin Okuma ve Analiz Etme
11 Metin Okuma ve Analiz Etme
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çiviyazısı üzerine bilgi edinir. Hititçe çivi yazısının özelliklerini öğrenir. Basit düzeyde gramer öğrenir. Basit düzeyde belge okur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Çiviyazısı üzerine bilgi edinir. Hititçe çivi yazısının özelliklerini öğrenir. Basit düzeyde gramer öğrenir. Basit düzeyde belge okur. - - - - - - - - - - - - - -