EN
  • Anasayfa
  • TAR313 Türk Demokrasi Tarihi (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAR313 - Türk Demokrasi Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Demokrasi Tarihi TAR313 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA
Amaç

Türk tarihinin demokrasi kavramı içerisinde analiz edilmesini, olay ve gelişmelerin demokrasi ile ilişkili olarak verilmesini hedeflemektedir.

Ders İçeriği

Demokrasi Kavramı, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Demokrasi, Atatürk'ten Günümüze Demokrasi, Demokrasinin Vazgeçilmezi: Seçimler, Demokrasiden Uzaklaşılan Süreçler: Darbeler

Ders Kaynakları Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi
Faruk Ataay, Türkiye Demokrasi Tarihi
Tanıl Bora, Cereyanlar, Türkiye'de Siyasi İdeolojiler
Cemil Koçak, Darbeler Tarihi
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 50
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 3 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Demokrasi nedir? Demokrasinin Tarihsel Serüveni
2 Osmanlı Devleti’nde Demokrasi Anlayışı (Tanzimat Dönemi)
3 Osmanlı Devleti'nde Demokrasi Anlayışı (Meşrutiyet Dönemi)
4 Atatürk Döneminde Demokrasi ve Tek Parti Rejimi
5 İnönü Döneminde Demokrasi Kavramı
6 II. Dünya Savaşı sürecinde demokrasi kavramı
7 Çok partili hayata geçiş ve demokrasi uygulaması
8 Arasınav
9 Demokrat Parti döneminde demokrasi olgusu
10 Antidemokratik bir gelişme: 27 Mayıs Darbesi
11 1960-1971 arasında demokrasi ve 12 Mart Muhtırası
12 1971-1980 arasında demokrasi ve 12 Eylül Darbesi
13 1980 sonrasında demokrasinin gelişimi
14 1990’larda Türkiye’de demokrasi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türk demokrasi yapısının gelişimini inceler. Siyasi olayları demokrasi kapsamında kronolojik olarak öğretir. Türkiye’nin gelişiminde demokratik değişimin kavranmasını sağlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Türk demokrasi yapısının gelişimini inceler. Siyasi olayları demokrasi kapsamında kronolojik olarak öğretir. Türkiye’nin gelişiminde demokratik değişimin kavranmasını sağlar. - - - - - - - - - - - - - -