EN
  • Anasayfa
  • TAR374 Osmanlı Sosyal Tarihi (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TAR374 - Osmanlı Sosyal Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Osmanlı Sosyal Tarihi TAR374 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze - Örgün
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Cihan YEMİŞÇİ
Amaç

Osmanlı İmparatorluğu'nun toplumsal hayatının sosyal, kültürel, iktisadi, hukuki yönleriyle ilgili bilgi sahibi olmak.

Ders İçeriği

Osmanlı İmparatorluğu'nun toplumsal hayatının sosyal, kültürel, iktisadi, hukuki yönlerine dair ders akışında yer alan konular işlenir.

Ders Kaynakları Necdet Öztürk, 14-15. Asır Osmanlı Kültür Tarihi, İstanbul 2014.
Mübahat S. Kütükoğlu, Osmanlı'nın Sosyo-Kültürel ve İktisadi Yapısı, Ankara 2018.
ARZU TOZDUMAN TERZİ, OSMANLI SOSYAL TARİHİ, İstanbul Üniversitesi Yay., İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Osmanlı Sosyal Tarihinin Kaynakları
2 Osmanlı Toplum Yapısı
3 Osmanlı'da Birey, Aile ve Hane
4 Osmanlı Şehir ve Şehir Hayatı
5 Osmanlı Kırsal Hayatı
6 Osmanlı Vakıf Sistemi ve Sosyal Hayatın İçindeki Yeri
7 Osmanlı halkının yükümlü olduğu vergiler
8 Genel Değerlendirme ve Ara Sınav
9 Osmanlı Düşünce Hayatı
10 Osmanlıların Zihniyet Dünyası
11 Osmanlılarda Tasavvuf
12 Fütüvvet, Ahilik ve Esnaf Teşkilatları
13 Osmanlı'da Halk İsyanları
14 Genel Tekrar ve Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Konunun kaynakları ve literatürü hakkında genel bilgisi olur. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Osmanlı İmparatorluğu'nun toplumsal, kültürel, iktisadi hayatına dair bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kronolojik tarih bilgisini edinir. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Dönemin genel konjonktürünü anlar. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Alanla alakalı yorum kabiliyeti gelişir. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Konunun kaynakları ve literatürü hakkında genel bilgisi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Osmanlı İmparatorluğu'nun toplumsal, kültürel, iktisadi hayatına dair bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Kronolojik tarih bilgisini edinir. - - - - - - - - - - - - - -
Dönemin genel konjonktürünü anlar. - - - - - - - - - - - - - -
Alanla alakalı yorum kabiliyeti gelişir. - - - - - - - - - - - - - -