EN
  • Anasayfa
  • TAR382 Cumhuriyet Dönemi Harp Tarihi (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TAR382 - Cumhuriyet Dönemi Harp Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Cumhuriyet Dönemi Harp Tarihi TAR382 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA
Amaç

Binlerce yıllık tarihi bir geçmişe sahip olan Türk milletinin farklı coğrafyalarda kurmuş olduğu devletlerde en önemli unsur olan ordunun teşkilat yapısını ve bu yapının cumhuriyet döneminde nasıl bir değişim geçirdiğini öğretmek.

Ders İçeriği

Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan sonra Türk Ordusunun yapısının ve gelişiminin, ayrıca ordunun güçlenmesi için harp sanayiinin gelişimine yönelik yatırımların incelenmesi

Ders Kaynakları İslam Ansiklopedisi, MEB Yayınları
İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
https://dergipark.org.tr/tr/
https://www.devletarsivleri.gov.tr/
Suat İlhan, Harp Yönetimi ve Atatürk, Atam, TTK Yay, Ankara 1987. İsmail Taşören, Harp Tarihi Ders Notları, Hava Harp Okulu Yayınları, Ankara 1972. Genelkurmay harp Tarihi Başkanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri Tarihi, III. Cilt, Gen. Kur. Basımevi, Ankara 1971. Kuruluşundan Günümüze Türk Ordusu, On İkinci Askeri Tarih Sempozyumu, Atase yay., Ankara 2009.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14