EN
  • Anasayfa
  • TAR487 İktisadi Düşünce Tarihi (2018 - 2019 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TAR487 - İktisadi Düşünce Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İktisadi Düşünce Tarihi TAR487 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze- Örgün
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Vedat TURĞUT
Amaç

Mezunlar, yaşam boyu öğrenme niteliği/davranışı edinirler. Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar. Öğrenci Türk Tarihinin farklı dönemleri hakkında bilgi sahibi olur; analiz ve sentez yapabilir

Ders İçeriği

İktisadi düşünce tarihinin dönemleri hakkında bilgiler vermek

Ders Kaynakları E. K. Hunt-Mark Leutzenheiser, İktisadi Düşünce Tarihi, Phoenix Yay., İstanbul 2016.
Mark Skoussen, İktisadi Düşünce Tarihi, Adres Yay., Ankara 2014.
H. D. Kurtz, İktisadi Düşünce Tarihi, Heretik Yay., İstanbul 2017.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
100
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Modern İktisada Giriş
2 Fransız Okulu: J. B. Say ve diğerleri
3 Adam Smith ve İktisad Anlayışı
4 David Ricardo ve İktisadi Anlayışı
5 T. Robert Malthus ve Nüfus-İktisad İlişkisi
6 Karl Marx ve İdeolojisi
7 Jevons'un İktisadi Anlayışı
8 Henry George ve Fisher’ın İktisad Anlayışı
9 Misses ve İktisadi Görüşü
10 Avusturya Okulu: Menger ve Arkadaşları
11 Milton Friedman ve İktisada Katkıları
12 Keynesyen Model
13 Schumpeter ve İktisad Modeli değerlendirilmesi
14 Genel Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, konuya dair şahsî bilgiye sahip olur.
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir.
Öğrenci, öğrendiklerini başkalarına öğretebilme birikimine sahip olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenci, konuya dair şahsî bilgiye sahip olur. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, öğrendiklerini başkalarına öğretebilme birikimine sahip olur. - - - - - - - - - - - - - -