EN
  • Anasayfa
  • TAR406 Cumhuriyet Dönemi Türk Siyasi Tarihi (1945-2000) (2022 - 2023 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TAR406 - Cumhuriyet Dönemi Türk Siyasi Tarihi (1945-2000)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Cumhuriyet Dönemi Türk Siyasi Tarihi (1945-2000) TAR406 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Dilara USLU
Ders Veren Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA
Amaç

Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi Türk siyasi tarihi hakkında bilgi vermek.

Ders İçeriği

Cumhuriyet kavramı ve Türkiye'deki serüveni, partiler, darbeler ve anayasa.

Ders Kaynakları İslam Ansiklopedisi, MEB Yayınları
İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
https://dergipark.org.tr/tr/
https://www.devletarsivleri.gov.tr/
Tunaya, Tarık Zafer, Türkiye’de Siyasi Partiler 1859-1952, 2. Baskı, Arba Yayınları, İstanbul 1995.
Karpat, Kemal, Türkiye’de Siyasal Sistemin Evrimi, 1876-1980, İmge Kitabevi Yayınları, İstanbul 2007.
Çavdar, Tevfik, Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, 4. Baskı, İmge Kitabevi Yayınları, İstanbul 2008.
Özbudun, Ergun, Türkiye’de Parti ve Seçim Sistemi, İstanbul, 2011.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 30
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 7 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 8 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Batı Anadolu Uç Bölgesi Ve Osmanlı Beyliğinin Doğuşu Problemi Ders
2 Osmanlı Hanedanı: İlk Osmanlılar ve Osman Bey Ders
3 Anadolu’da Siyasi Ortam ve Osmanlı Beyliği Ders
4 Anadolu Beylikler Dünyasında Osmanlılar Ders
5 Osmanlıların Yeni Hayat Sahası: Avrupa Yakasına Geçiş ve İskan Ders
6 Balkanlardaki Siyasi Gelişmeler 1362-1389 Ders
7 Batı Anadolu Beyliklerinin Vasalleşme Süreci Ders
8 Vize Sınavı Ders
9 Timur’un Anadolu’ya Yürüyüşü ve Merkezi Devletin Çöküşü Ders
10 Fetret Dönemi ve Yeniden Yapılanma Ders
11 II. Murat Döneminde Batıda Hayati Mücadeleler Ders
12 Osmanlı Fetih Yöntemleri ve İskan Siyaseti Ders
13 İstanbul’un Fethi Olayı ve Meseleleri Ders
14 İstanbul’un Fethinin Yankıları ve Doğurduğu Sonuçlar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
1 Türk demokrasi tarihinin süreçlerini kavrar; 2 Siyasi kurumlar hakkında bilgi sahibi olur; 3 Anayasalar hakkında bilgi sahibi olur; 4 Siyasi olayları objektif değerlendirme becerisini kazanır; 5 Geçmişteki siyasi süreci değerlendirerek geleceği öngörme yeteneğini geliştirir; Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Türk demokrasi tarihinin süreçlerini kavrar; 2 Siyasi kurumlar hakkında bilgi sahibi olur; 3 Anayasalar hakkında bilgi sahibi olur; 4 Siyasi olayları objektif değerlendirme becerisini kazanır; 5 Geçmişteki siyasi süreci değerlendirerek geleceği öngörme yeteneğini geliştirir; 3 1 1 3 3 3 5 1 3 3 5 1 1 5