Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Felsefe Tarihi I | TAR351 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin felsefe tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Antik çağlardan 18. yüzyıla dek öne çıkmış filozofların görüşlerini incelemek. |
Ders Kaynakları |
Roger Scruton, Modern Felsefenin Kısa Tarihi, çev. Utku Özmakas-Ümit Hüsrev Yolsal, Dipnot Yayınları, Ankara, 2015.
Roger Scruton, Modern Felsefenin Kısa Tarihi, çev. Utku Özmakas-Ümit Hüsrev Yolsal, Dipnot Yayınları, Ankara, 2015. Wilhelm Capelle, Sokrates'ten Önce Felsefe, Pencere Yayınları, İstanbul, 2016 Alfred Weber, Felsefe Tarihi, Sosyal Yayınları, Istanbul, 1998. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eleştirel olarak felsefe tarihindeki konularla ilişkili olmaları | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Bazı materyalleri ayrıntılı olarak okuyabilmeleri, gerektiğinde ikincil kaynaklara başvurabilmeleri | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Felsefe tarihindeki ana kavramları tartışmaları | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Felsefe tarihindeki temel kavramları açıklamaları | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Argümanları karşılaştırmaları ve analiz edebilmeleri | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eleştirel olarak felsefe tarihindeki konularla ilişkili olmaları | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bazı materyalleri ayrıntılı olarak okuyabilmeleri, gerektiğinde ikincil kaynaklara başvurabilmeleri | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Felsefe tarihindeki ana kavramları tartışmaları | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Felsefe tarihindeki temel kavramları açıklamaları | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Argümanları karşılaştırmaları ve analiz edebilmeleri | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |