EN
  • Anasayfa
  • TAR351 Felsefe Tarihi I (2020 - 2021 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAR351 - Felsefe Tarihi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Felsefe Tarihi I TAR351 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Arş. Gör. Özge DURAL ÖZER
Amaç

Öğrencilerin felsefe tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.

Ders İçeriği

Antik çağlardan 18. yüzyıla dek öne çıkmış filozofların görüşlerini incelemek.

Ders Kaynakları Roger Scruton, Modern Felsefenin Kısa Tarihi, çev. Utku Özmakas-Ümit Hüsrev Yolsal, Dipnot Yayınları, Ankara, 2015.
Roger Scruton, Modern Felsefenin Kısa Tarihi, çev. Utku Özmakas-Ümit Hüsrev Yolsal, Dipnot Yayınları, Ankara, 2015.
Wilhelm Capelle, Sokrates'ten Önce Felsefe, Pencere Yayınları, İstanbul, 2016
Alfred Weber, Felsefe Tarihi, Sosyal Yayınları, Istanbul, 1998.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 1. Hafta: Genel Giriş Ders
2 2. Hafta: Immanuel Kant Ders
3 3. Hafta: G. W. F. Hegel I Ders
4 4. Hafta: G. W. F. Hegel II Ders
5 5. Hafta: Arthur Schopenhauer Ders
6 6. Hafta: Karl Marx Ders
7 7. Hafta,: Friedrich Nietzsche Ders
8 8. Hafta: Ara Sınav Ders
9 9. Hafta: Edmund Husserl Ders
10 10. Hafta: Jean Paul Sartre Ders
11 11. Hafta: Hannah Arendt Ders
12 12. Hafta: Claude Levi-Strauss Ders
13 13. Hafta: Jean-François Lyotard Ders
14 Sonuç: Genel Bakış Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Eleştirel olarak felsefe tarihindeki konularla ilişkili olmaları Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bazı materyalleri ayrıntılı olarak okuyabilmeleri, gerektiğinde ikincil kaynaklara başvurabilmeleri Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Felsefe tarihindeki ana kavramları tartışmaları Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Felsefe tarihindeki temel kavramları açıklamaları Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Argümanları karşılaştırmaları ve analiz edebilmeleri Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Eleştirel olarak felsefe tarihindeki konularla ilişkili olmaları 1 - - - - - - - - - - - - -
Bazı materyalleri ayrıntılı olarak okuyabilmeleri, gerektiğinde ikincil kaynaklara başvurabilmeleri 1 - - - - - - - - - - - - -
Felsefe tarihindeki ana kavramları tartışmaları 1 - - - - - - - - - - - - -
Felsefe tarihindeki temel kavramları açıklamaları 1 - - - - - - - - - - - - -
Argümanları karşılaştırmaları ve analiz edebilmeleri 1 - - - - - - - - - - - - -