EN
  • Anasayfa
  • TAR358 Türk Edebiyatı Tarihi II (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TAR358 - Türk Edebiyatı Tarihi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Edebiyatı Tarihi II TAR358 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA
Amaç

Türk edebiyatına Fuzuli, Baki gibi şairlerden örnekler vererek bilgi sunmak.

Ders İçeriği

gazel, şiir, şair, fuzuli, zati, baki.

Ders Kaynakları A. Atilla ŞENTÜRK, Osmanlı Şiiri Antolojisi, YKY 1999.
Ömer ZÜLFE, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Marmara Üniv. Yay. 2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci XVI. Asır Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
16. yüzyıl şiirini analiz eder Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
16. asır himaye geleneğini öğrenmiş olur Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
16. yüzyılda etkili olan klasik üslup hakkında değerlendirmelerde bulunur. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mahallileşme hakkında bilgi sahibi olur Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenci XVI. Asır Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar - - - - - - - - - - - - - -
16. yüzyıl şiirini analiz eder - - - - - - - - - - - - - -
16. asır himaye geleneğini öğrenmiş olur - - - - - - - - - - - - - -
16. yüzyılda etkili olan klasik üslup hakkında değerlendirmelerde bulunur. - - - - - - - - - - - - - -
Mahallileşme hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - -