Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Satranç Teorisi | TOS125 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Satranç bıranşını tanıtmak Temel Satranç Bilgisine sahip olunmasını sağlamak Teori olarak Satrancı ele almak Satranın faydalarını kişiye tanıtmak Satranc eğitmenliği hakkındaki ilkeleri kavratmak |
Ders İçeriği |
Satranç Tanımı, Tarihsel Gelişimi , Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Şah,At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları Geçerken alma ve Notasyon yazımı Taş isteme ve tehdit kavramlar,Sah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat,Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri Temel Oyun Sonu Bilgileri Temel Açılış Bilgileri Temel Oyun Ortası Bilgileri Satranç Teorilerinden Örnekler |
Ders Kaynakları |
Satrancın Esasları - J. R. Capablanca
Wijgerden ,Cor van Satranç Akademisi Eğitmen El Kitabı Adım 1 to 5 (Çev.)Fahri KARABAY Türkiye Satranç Federasyonu Yayını,Rotterdam, Mayıs 2004 1-5 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
100
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 2 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Satranç Tanıtımı tarihi ve önemi | |
2 | Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları | |
3 | Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları | |
4 | Tüm taşların hareketleri ve özellikleri | |
5 | Özel hamleler | |
6 | Satrancın Dili:Notasyon | |
7 | Taş isteme ve tehdit kavramlar,Sah çekme durumunun incelenmesi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mat, Pat ve Oyunun Sonuçlanması | |
10 | Taktik ve Stratejik Öğeler | |
11 | Temel Oyun Sonları | |
12 | Temel Oyun Ortası Bilgileri | |
13 | Temel Açılış Bilgileri | |
14 | Örnek Analizler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Süreç ve Seçenekleri Değerlendirme becerisi gelişir | |||
Kuramsal ve ileri düşünme becerisi oluşur | |||
Odaklanma ve Gözünde Canlandırma yeteneği kazanır. | |||
Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Süreç ve Seçenekleri Değerlendirme becerisi gelişir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuramsal ve ileri düşünme becerisi oluşur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Odaklanma ve Gözünde Canlandırma yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |