Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı | İNM403 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Depreme dayanıklı yapı tasarımı konusunda bilgiler sunmak |
Ders İçeriği |
Depremin özellikleri, depremden önce, anında ve sonrasında yapılması gerekenler, Türkiye'nin deprem kuşağındaki yeri, depreme dayanıklı yapı yapmanın temel kuralları, afet bölgelerinde yapılacak yapılar hakkındaki yönetmeliğin içeriği ve açıklanması, yapıların deprem hesabındaki statik ve dinamik hesap yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Deprem Mühendisliğine Giriş, Z. Celep, N. Kumbasar, Beta Dağıtım, 2004
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
80
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 13 | 78 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Depremin özellikleri | |
2 | Depremden önce, anında ve sonrasında yapılması gerekenler, Türkiye'nin deprem kuşağındaki yeri | |
3 | Depreme dayanıklı yapı yapmanın temel kuralları | |
3 | Depreme dayanıklı yapı yapmanın temel kuralları | |
5 | Afet bölgelerinde yapılacak yapılar hakkındaki yönetmeliğin içeriği ve açıklanması | |
5 | Afet bölgelerinde yapılacak yapılar hakkındaki yönetmeliğin içeriği ve açıklanması | |
7 | Yapıların deprem hesabındaki statik hesap yöntemleri | |
8 | Arasınav | |
7 | Yapıların deprem hesabındaki statik hesap yöntemleri | |
7 | Yapıların deprem hesabındaki statik hesap yöntemleri | |
7 | Yapıların deprem hesabındaki statik hesap yöntemleri | |
7 | Yapıların deprem hesabındaki statik hesap yöntemleri | |
7 | Yapıların deprem hesabındaki statik hesap yöntemleri | |
7 | Yapıların deprem hesabındaki statik hesap yöntemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hesap yöntemlerini öğrenirler. | |||
Yapılarda oluşan düzensizlikler öğrenilir. | |||
Depremin oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar. | |||
Depreme dayanıklı yapı yapmanın kuralları öğrenilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hesap yöntemlerini öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yapılarda oluşan düzensizlikler öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Depremin oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Depreme dayanıklı yapı yapmanın kuralları öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |