EN
  • Anasayfa
  • İNM415 Tüneller (2019 - 2020 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İNM415 - Tüneller
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tüneller İNM415 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzü yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Yaşar KİBİCİ
Amaç

Kayaçların petrografik özelliklerini öğrenmek, Tünel Jeolojisi kapsamında kayaçları ayırtlamak, yapısal jeoloji hakkında bilgi sahibi olmak, tünel kazı yöntemlerini öğrenmek, tünel inşaat aşamalarını araştırmak , tünelde oluşabilecek hata ve kazaları önlemek

Ders İçeriği

Kayaçların sınıflandırılması, tünel jeolojisi, tünellerin projelendirilmesi, tünel imalatları, tünel açma yöntemleri, imalat adımları ve karşılaşılan sorunlar, tünel oluşturulması, NATM tünel açma yöntemleri, TBM tünel açma yöntemleri, Tünel inşaatı sırasında tünel içinde ortaya çıkan önemli sorunlar, demiryollarının projelendirilmesi

Ders Kaynakları Canik, B.1997. Mühendislik Jeolojisi, Ders notları, A.U.F.F. Doner Sermaye işletmesi Yayınları No: 43, Ankara.
Ogul, K. 2017. Yüksek hızlı demiryolarında jeolojik-jeoteknik çalışmalar ve tünel uygulamaları, DPÜ, Fen Bilimleri Ens. Yüksek lisans tezi, Kütahya.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
40
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 9 27
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 3 9
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 8 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 1 3
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 116
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,55
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kayaçların sınıflandırılması
2 Kayaçların sınıflandırılması - Magmatik Kayaçlar
3 Kayaçların sınıflandırılması - Metamorfik Kayaçlar
4 Kayaçların sınıflandırılması - Sedimanter Kayaçlar
5 Tünel jeolojisi
6 Tünellerin projelendirilmesi
7 Tünel imalatları
8 Ara sınav
9 Tünel açma yöntemleri
10 İmalat adımları ve karşılaşılan sorunlar
11 Tünel oluşturulması, NATM tünel açma yöntemleri,
12 Tünel inşaatı sırasında tünel içinde ortaya çıkan önemli sorunlar
13 TBM tünel açma yöntemleri
14 Demiryolları tünellerinin projelendirilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni.
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi.
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni. - - - - - - - - - -
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi. - - - - - - - - - -
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi - - - - - - - - - -
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi - - - - - - - - - -
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi - - - - - - - - - -