EN
  • Anasayfa
  • İNM432 Deprem Mühendisliğine Giriş (2019 - 2020 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İNM432 - Deprem Mühendisliğine Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Deprem Mühendisliğine Giriş İNM432 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Yaşar KİBİCİ
Amaç

Yerkabuğunda ve kayaçlarda yapı ve şekil değişikliği meydana getiren kuvvet, gerilme ve bunların sonunda gelişen deformasyonları öğrenmek,Kayaçlarda kırılma sonucu gelişen çatlak, yarık, fay gibi unsurları tanımak ve öğrenmek,Tabakalı kayaçlarda, tektonik kuvvetlerin etkisiyle gelişen kıvrım ve çeşitlerini tanımak ve öğrenmek, Depremleri ve deprem dalgalarını tanımak, Yapı – deprem ve deprem dalgaları ilişkisini ortaya koymak, Depremden ve hasarlarından korunma yöntemlerini öğrenmek

Ders İçeriği

Deprem, deprem dalgaları, deprem hasarları ve yapı-deprem ilişkisi

Ders Kaynakları Karaman, M.E, Kibici Y. 2008. Temel Jeoloji Prensipleri, Belen Yayıncılık, Ankara.
Kaypak, B. 2008. Genel Jeofizik Ders Notları, Ankara Üniversitesi, Ankara
Ergin, K. 1961.Tatbiki Jeofizik, İTÜ Maden Fakültesi,452, İstanbul
Kibici, Y. 2010. Jeofizik ders notları, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya
Keçeli, A.2009. Uygulamalı Jeofizik, JFMO Yayınları no:9, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
20
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 3 3
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 10 30
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 8 24
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 119
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,67
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yeryuvarının Yapısı (büyüklüğü, yoğunluğu ve iç yapısı, yeryuvarının çekirdeği ve mantosu)
2 Yerkabuğu ve kayaçlara etki eden başlıca kuvvet ve gerilmeler ile bunun sonucunda meydana gelen deformasyon ve çeşitleri
3 Kayaçların kırılması sonucu gelişen çatlak, çatlak sistemleri ve çatlak çeşitleri
4 Faylar, özellikleri ve sınıflandırılması (Eğim atımlı fay zonları ve jeolojik özellikleri )
5 Faylar, özellikleri ve sınıflandırılması (Doğrultu atımlı fay zonları ve jeolojik özellikleri)
6 Levha tektoniği kavramı, okyanusal, kıtasal kabuk tanımı ve özellikleri, levha sınırlarında meydana gelen olaylar ve özellikleri
7 Deprem tanımı ve çeşitleri
8 Ara sınav
9 Deprem parametreleri ve tanımlamaları
10 Deprem dalgaları ve hasarları
11 Yapı - deprem ilişkisi
11 Yapı - deprem ilişkisi
11 Yapı - deprem ilişkisi
14 Yapılarda oluşan deprem hasarları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
7. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
1. Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi.
10. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
2. Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi
5. Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
7. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi - - - - - - - - - -
1. Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi. - - - - - - - - - -
10. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - -
2. Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi - - - - - - - - - -
5. Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni. - - - - - - - - - -