Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Tekniği | TOS107 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
İletişimi geliştirmek |
Ders İçeriği |
İletişim teknikleri |
Ders Kaynakları |
Zıllıoğlu, Merih (2003). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi.
Etkili İletişim Teknikleri (Ed. E. Eroğlu & H. Yüksel), AÖF Kitapları, 2013. Kişilerarası İletişim, D. Gürüz & A.T. Eğinli, Nobel, 2017. İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. iletişim teknikleri notları ARSLANOĞLU, İ. Sağlıklı İnsan İlişkileri ve Etkili İletişim, BALTAŞ, Z., BALTAŞ, A. Bedenin Dili Öğretim Elemanının Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Nedir? | |
2 | Etkili İletişim Becerileri | |
3 | İletişim Türleri | |
4 | İletişim Engelleri | |
3 | Empati | |
6 | Motivasyon ve Takım Çalışması | |
7 | Stres ve Risk Yönetimi | |
8 | Ara Sınav | |
8 | Ara Sınav- Stres ve Risk Yönetimi | |
9 | Sözlü İletişim kurmak | |
10 | Yazılı İletişim kurmak | |
11 | Sözsüz İletişim kurmak | |
12 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | |
13 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak | |
14 | Beden Dili | |
14 | FİNAL SINAV HAFTASI |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişimin geliştirilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişimin geliştirilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |