EN
  • Anasayfa
  • TOS107 İletişim Tekniği (2020 - 2021 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TOS107 - İletişim Tekniği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İletişim Tekniği TOS107 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

İletişimi geliştirmek

Ders İçeriği

İletişim teknikleri

Ders Kaynakları Zıllıoğlu, Merih (2003). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi.
Etkili İletişim Teknikleri (Ed. E. Eroğlu & H. Yüksel), AÖF Kitapları, 2013. Kişilerarası İletişim, D. Gürüz & A.T. Eğinli, Nobel, 2017. İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları.
iletişim teknikleri notları
ARSLANOĞLU, İ. Sağlıklı İnsan İlişkileri ve Etkili İletişim,
BALTAŞ, Z., BALTAŞ, A. Bedenin Dili
Öğretim Elemanının Ders Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 4 16
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 7 3 21
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 6 4 24
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 86
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim Nedir?
2 Etkili İletişim Becerileri
3 İletişim Türleri
4 İletişim Engelleri
3 Empati
6 Motivasyon ve Takım Çalışması
7 Stres ve Risk Yönetimi
8 Ara Sınav
8 Ara Sınav- Stres ve Risk Yönetimi
9 Sözlü İletişim kurmak
10 Yazılı İletişim kurmak
11 Sözsüz İletişim kurmak
12 Biçimsel (Formal) İletişim kurmak
13 Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak
14 Beden Dili
14 FİNAL SINAV HAFTASI
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel iletişim modellerini ve kuramlarını bireylerarası iletişim ile ilişkilendirme
Sözlü, sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme
İnternet ve sosyal medya gerçeklerini bireylerarası iletişim temelinde analiz edebilme
İletişim türlerini, tekniklerini ve temel kavramlarını açıklayabilme
İletişim ve iletişim sürecinin önemini ve işlevini tanımlayabilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kişilerarası iletişimi açıklayabilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışabilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
İletişim ve algı kavramlarını tanımlayabilir ve iletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklayabilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
İletişim sürecinde empati kurma davranışını yorumlayabilir ve örgütsel iletişim ve işlevlerini aktarabilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
Temel iletişim modellerini ve kuramlarını bireylerarası iletişim ile ilişkilendirme - - - - - - - - - -
Sözlü, sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme - - - - - - - - - -
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme - - - - - - - - - -
İnternet ve sosyal medya gerçeklerini bireylerarası iletişim temelinde analiz edebilme - - - - - - - - - -
İletişim türlerini, tekniklerini ve temel kavramlarını açıklayabilme - - - - - - - - - -
İletişim ve iletişim sürecinin önemini ve işlevini tanımlayabilir. - - - - - - - - - -
Kişilerarası iletişimi açıklayabilir. - - - - - - - - - -
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışabilir. - - - - - - - - - -
İletişim ve algı kavramlarını tanımlayabilir ve iletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklayabilir. - - - - - - - - - -
İletişim sürecinde empati kurma davranışını yorumlayabilir ve örgütsel iletişim ve işlevlerini aktarabilir. - - - - - - - - - -