EN
  • Anasayfa
  • BM5000 Tez Çalışması (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
BM5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması BM5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Danışman öğretim elemanı gözetiminde çalışmanın ilerlemesinin denetlenmesi ve gerekli yönlendirmelerin yapılması şeklinde yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Cihan KARAKUZU
Ders Veren Prof. Dr. Cihan KARAKUZU Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ Dr. Öğr. Üyesi Salim CEYHAN Doç. Dr. Emre DANDIL Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU
Amaç

Öğrencilerin Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili bir konu üzerinde yeni bir uygulama veya bilimsel çalışma yapması ve yaptığı çalışmayı bilimsel kurallara uygun olarak raporlamasıdır.

Ders İçeriği

Öğrencinin bir danişman yönlendirmesinde yalnız veya bir grup içinde bilgi ve becerilerini sergilediği bir yapıt oluşturması gerekmektedir.

Ders Kaynakları Çalışma konusu ile ilgili mevcut tüm kaynaklar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 15 14 210
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 10 14 140
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 10 14 140
Toplam İş Yükü (Saat) 504
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 19,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez çalışması konusu araştırması Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
2 Tez çalışması konusu hakkında literatür araştırması Sınıf Dışı Çalışma
3 Literatür araştırma raporunun hazırlanması Sınıf Dışı Çalışma
4 Çalışma detaylarının ve bileşenlerinin belirlenmesi Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
5 Tez konusu üzerinde çalışma-1 Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim
6 Tez konusu üzerinde çalışma-2 Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim
7 Tez konusu üzerinde çalışma-3 Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Gösterim
8 Tez konusu üzerinde çalışma-4 Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim
9 Tez konusu üzerinde çalışma-5 Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim
10 Tez konusu üzerinde çalışma-6 Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim
11 Tez konusu üzerinde çalışma-7 Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim
12 Working on the thesis topic-8 Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim
13 Dönem içinde yapılan tez çalışmalarının raporlanması Sınıf Dışı Çalışma
14 Dönem raporunun sunulması ve değerlendirilmesi Gösterim Seminer Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yeni teknolojileri ve kavramları kendi kendilerine öğrenebilme becerisi kazanmak Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Benzetim Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bilgisayar mühendisliğinin gereklerini yerine getirecek biçimde, problemlere analitik düşünce ile yaklaşarak algoritmik çözümler üretebilmek Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Bilimsel bir çalışmanın nasıl raporlanması gerektiğini öğrenir Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tez çalışmasında yazılım geliştirme çevrimini uygulayabilmek Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Benzetim Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenci baştan sona bir çalışmayı yürütmeyi öğrenir Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim Seminer Grup Çalışması Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Yeni teknolojileri ve kavramları kendi kendilerine öğrenebilme becerisi kazanmak 4 3 2 2 2 4 5 2 2 2
Bilgisayar mühendisliğinin gereklerini yerine getirecek biçimde, problemlere analitik düşünce ile yaklaşarak algoritmik çözümler üretebilmek 5 1 3 2 4 3 2 2 2 3
Bilimsel bir çalışmanın nasıl raporlanması gerektiğini öğrenir 2 1 1 1 1 1 1 5 1 1
Tez çalışmasında yazılım geliştirme çevrimini uygulayabilmek 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenci baştan sona bir çalışmayı yürütmeyi öğrenir 4 3 5 5 4 3 4 1 1 3