Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | BM5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Danışman öğretim elemanı gözetiminde çalışmanın ilerlemesinin denetlenmesi ve gerekli yönlendirmelerin yapılması şeklinde yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU |
Ders Veren | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ Dr. Öğr. Üyesi Salim CEYHAN Doç. Dr. Emre DANDIL Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU |
Amaç |
Öğrencilerin Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili bir konu üzerinde yeni bir uygulama veya bilimsel çalışma yapması ve yaptığı çalışmayı bilimsel kurallara uygun olarak raporlamasıdır. |
Ders İçeriği |
Öğrencinin bir danişman yönlendirmesinde yalnız veya bir grup içinde bilgi ve becerilerini sergilediği bir yapıt oluşturması gerekmektedir. |
Ders Kaynakları |
Çalışma konusu ile ilgili mevcut tüm kaynaklar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 15 | 14 | 210 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 14 | 140 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 10 | 14 | 140 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 504 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 19,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez çalışması konusu araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
2 | Tez çalışması konusu hakkında literatür araştırması | Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Literatür araştırma raporunun hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Çalışma detaylarının ve bileşenlerinin belirlenmesi | Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
5 | Tez konusu üzerinde çalışma-1 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
6 | Tez konusu üzerinde çalışma-2 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
7 | Tez konusu üzerinde çalışma-3 | Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Gösterim |
8 | Tez konusu üzerinde çalışma-4 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
9 | Tez konusu üzerinde çalışma-5 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
10 | Tez konusu üzerinde çalışma-6 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
11 | Tez konusu üzerinde çalışma-7 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
12 | Working on the thesis topic-8 | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim |
13 | Dönem içinde yapılan tez çalışmalarının raporlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Dönem raporunun sunulması ve değerlendirilmesi | Gösterim Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yeni teknolojileri ve kavramları kendi kendilerine öğrenebilme becerisi kazanmak | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Benzetim Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bilgisayar mühendisliğinin gereklerini yerine getirecek biçimde, problemlere analitik düşünce ile yaklaşarak algoritmik çözümler üretebilmek | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl raporlanması gerektiğini öğrenir | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tez çalışmasında yazılım geliştirme çevrimini uygulayabilmek | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Benzetim Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenci baştan sona bir çalışmayı yürütmeyi öğrenir | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim Seminer Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yeni teknolojileri ve kavramları kendi kendilerine öğrenebilme becerisi kazanmak | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 |
Bilgisayar mühendisliğinin gereklerini yerine getirecek biçimde, problemlere analitik düşünce ile yaklaşarak algoritmik çözümler üretebilmek | 5 | 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl raporlanması gerektiğini öğrenir | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 |
Tez çalışmasında yazılım geliştirme çevrimini uygulayabilmek | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci baştan sona bir çalışmayı yürütmeyi öğrenir | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 |