EN
  • Anasayfa
  • MIM5033 Soğutma Sistemleri ve Termodinamik Analizleri (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
MIM5033 - Soğutma Sistemleri ve Termodinamik Analizleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Soğutma Sistemleri ve Termodinamik Analizleri MIM5033 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR
Ders Veren Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR
Amaç

Soğutma sistemlerinin tanıtılması, mekanik buhar sıkıştırmalı ve absorbsiyonlu soğutma sistemlerinin temel ve yardımcı elemanlarının tanıtılması, çevrimin termodinamik analizlerinin yapılması.

Ders İçeriği

Soğutma ve termodinamik ile ilgili temel kavramlar, Mekanik buhar sıkıştırmalı ve absorpsiyonlu sistemlerin termodinamik analizi.

Ders Kaynakları Weston, K.C., Energy Conversion, Electronic Ed., 1992.
Çengel, Y.A., Boles, M.A., Thermodynamics: an engineering approach, Mc Graw Hill, 2006.
YamanKaradeniz, R., Horuz, İ., Kaynaklı, Ö., Coşkun, S., Yamankaradeniz, N., Soğutma Tekniği ve ısı pompası uygulamaları, Dora Yayıncılık, 2009.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev (Sunum) 20
Ödev 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
60
Temel Meslek Dersleri
40
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 5 2 10
Ödev 1 Ödev 1 15 1 15
Ödev 2 Ödev 2 15 1 15
Final Final 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Soğutma ve termodinamik ile ilgili temel kavramlar Ders
2 Soğutma sistemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 Soğutma sistemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma
4 Mekanik buhar sıkıştırmalı soğutma Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Mekanik buhar sıkıştırmalı soğutma sistemi temel elemanları ve sistem analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Mekanik buhar sıkıştırmalı soğutma sisteminin termodinamik analizi (1. Yasa)
7 Mekanik buhar sıkıştırmalı soğutma sisteminin birinci yasa analizinin uygulaması
8 Mekanik buhar sıkıştırmalı soğutma sisteminin termodinamik analizi (2. Yasa)
9 Mekanik buhar sıkıştırmalı soğutma sisteminin ikinci yasa analizinin uygulaması
10 Absorpsiyonlu soğutma çevrimi Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Absorpsiyonlu soğutma sistemi temel elemanları ve sistem analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 Absorbsiyonlu soğutma sisteminin termodinamik analizi (1. Yasa) Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Absorbsiyonlu soğutma sisteminin termodinamik analizi (2. Yasa) Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Absopsiyonlu soğutma sisteminin termodinamik analizinin uygulaması Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Soğutma sistemlerini bilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Mekanik buhar sıkıştırmalı sistemi analiz edebilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Absorbsiyonlu soğutma sistemini analiz edebilme Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Soğutma sistemlerini bilme 5 5 5 4 3 4 5 2 3 4 4
Mekanik buhar sıkıştırmalı sistemi analiz edebilme 5 5 5 4 3 4 5 2 3 4 4
Absorbsiyonlu soğutma sistemini analiz edebilme 5 5 5 4 3 4 5 2 3 4 4