Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | MIM5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun MİNDİVAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Birol AKYÜZ Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR Prof. Dr. Oğuz ARSLAN Prof. Dr. Harun MİNDİVAN Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN Doç. Dr. Oğuzhan DEMİR Prof. Dr. Hasan YAMIK Doç. Dr. Muhammed ELİTAŞ Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN Doç. Dr. Üsame DEMİR Doç. Dr. Emre ESENER Dr. Öğr. Üyesi Gülcan ÖZEL EROL Doç. Dr. Veysel ÇOBAN |
Amaç |
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Lisansüstü tez bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar. |
Ders Kaynakları |
Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
Karasar, N. (1995). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi. Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları. Üstdal, M. ve Kural G. (1997). Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 25 | 14 | 350 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 548 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 21,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
1 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder | Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar | Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Araştırmayı rapor haline getirir ve araştırma raporunu savunur | Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Araştırmayı rapor haline getirir ve araştırma raporunu savunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |