Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi I | SBK351 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı; antik çağlardan Yeni Çağa kadar uzanan dönemde ortaya çıkan medeniyetleri karşılaştırmalı olarak analiz ederek bölüm dersleri için temel tarihi altyapıyı kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Tarih ve Uygarlık kavramları, Tarım Devrimi, Mezopotamya, Mısır, Yunan, Roma, Hint, Çin ve İslam Uygarlıkları. |
Ders Kaynakları |
Cyril Aydon, İnsanlık Tarihi: 150000 Yıl Öncesinden Bugüne İnsanın ve Uygarlığın Öyküsü, Say Yayınları, İstanbul, 2015
Belma Tokuroğlu -Abdullah Ersoy, Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınevi, Ankara, 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
5
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kuramsal Çerçeve: Tarih - Uygarlık - Kültür | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | - Tarım Devrimi - MÖ 4000’de Dünya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | - Devletin İcadı - Tunç İmparatorluklar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | - MÖ 1000’de Dünya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | - Yunan Dünyası | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | - Roma’nın Yükselişi ve Çöküşü - Hindistan’ın Doğuşu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | - Çin Biçimleniyor | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Roma Medeniyeti | |
9 | Karşılaştırma 1 | |
10 | Karşılaştırma 2 | |
11 | Hint ve Çin Medeniyetleri | |
12 | İslam Medeniyetinin Oluşum Havzaları | |
13 | İslam Medeniyeti | |
14 | Karşılaştırma 3 |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarih Bilincini Oluşturma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih Bilincini Oluşturma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |