EN
  • Anasayfa
  • SBK351 Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi I (2020 - 2021 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SBK351 - Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi I SBK351 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MALİYE
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı; antik çağlardan Yeni Çağa kadar uzanan dönemde ortaya çıkan medeniyetleri karşılaştırmalı olarak analiz ederek bölüm dersleri için temel tarihi altyapıyı kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Tarih ve Uygarlık kavramları, Tarım Devrimi, Mezopotamya, Mısır, Yunan, Roma, Hint, Çin ve İslam Uygarlıkları.

Ders Kaynakları Cyril Aydon, İnsanlık Tarihi: 150000 Yıl Öncesinden Bugüne İnsanın ve Uygarlığın Öyküsü, Say Yayınları, İstanbul, 2015
Belma Tokuroğlu -Abdullah Ersoy, Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınevi, Ankara, 2017
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
5
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 118
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,63
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kuramsal Çerçeve: Tarih - Uygarlık - Kültür Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 - Tarım Devrimi - MÖ 4000’de Dünya Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 - Devletin İcadı - Tunç İmparatorluklar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 - MÖ 1000’de Dünya - Yunan Dünyası Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 - Roma’nın Yükselişi ve Çöküşü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 - Hindistan’ın Doğuşu - Çin Biçimleniyor Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 - MS 500’de Dünya - İslam’ın Zaferi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 - ARA SINAV - İslam’ın Zaferi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 İslam Uygarlığı: - İslamiyet’in Doğuşu - Arap İmparatorluğu - Emeviler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 İslam Uygarlığı: - Abbasi İmparatorluğu - Üç Müslüman İmparatorluk Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 - Roma’dan Sonra Avrupa Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 - 1095’te Dünya - Baş Döndürücü Yolculuk: Avrupa Deneyimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 - Asya’nın Başındaki Musibet - Baş Döndürücü Yolculuk: Asya Deneyimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 - 1455’te Dünya Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölüm dersleri için gerekli tarihsel çerçeveyi analiz eder. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Uygarlık, kültür tarih ilişkisini bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Siyaseti analizde tarihin önemini bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Uygarlıkların oluşum süreçlerini bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölüm dersleri için gerekli tarihsel çerçeveyi analiz eder. - - - - - - - - - - - - - -
Uygarlık, kültür tarih ilişkisini bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Siyaseti analizde tarihin önemini bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Uygarlıkların oluşum süreçlerini bilir. - - - - - - - - - - - - - -