EN
  • Anasayfa
  • MLİ352 Bütçe Teori ve Teknikleri (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
MLİ352 - Bütçe Teori ve Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bütçe Teori ve Teknikleri MLİ352 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MALİYE
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Semra ALTINGÖZ ZARPLI
Amaç

Kamu Bütçesi ve Bütçe Türlerine ilişkin olarak Bütçe dersinde belirtilen haftalık ders konuları ve bu konular için hedeflenen öğrenim çıktılarına uygun çalışmalar yapmak

Ders İçeriği

Bütçenin Anlamı ve Niteliği, Bütçenin Tarihsel Gelişimi, Bütçenin İşlevleri ve İlkeleri, Bütçenin Kurumsal Gelişimi, Planlama- Programlama- Bütçeleme Sistemi ve Türkiye Uygulaması, Bütçenin Hazırlanması, Bütçenin Yasama Organında Görüşülmesi, Bütçe Uygulaması, Hazine ve Hazine İşlemleri, Devlet Muhasebesi, Bütçenin Denetimi, Türkiye’de uygulanan bütçe politikaları, Denk bütçe çarpanı, Açık bütçe politikası, Açık bütçe politikası ile ilgili görüşler, Keynesyen, Neoklasik ve Ricardian yaklaşımlar, Bütçe açıklarının finansmanı ve etkileri.

Ders Kaynakları Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan- Özhan Çetinkaya)
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Final Final 30 1 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 134
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,25
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bütçe temel kavramının açıklanması ve bütçenin tarihi gelişimi
2 Bütçe ilkeleri ve açıklanması
3 Bütçe teorilerinin açıklanması
4 Bütçe sistemlerinin açıklanması
5 Türk Bütçe Sisteminde başlıca bütçe çeşit.nin açıklanması
6 Bütçenin hazırlık aşamasının anlatılması
7 vize
8 Bütçenin sınıflandırılması
9 Bütçenin TBMMne sunulması ve onaylanması ve bütçenin uygulanması
10 Bütçenin uygulanma süreci ve Bütçenin uygulanma sürecinde görev alan görevliler
11 Harcamanın yapılması ve gelirlerin toplanması süreci
12 Bütçenin iç ve dış denetimi
13 Yaptırımlar ve yetkili merciler ile Hazine işlemlerinin genel anlatımı
14 Bütçe Hesaplarının Kapatılması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Stratejik plana dayalı performansa dayalı bütçelemeyi unsurları veya hazırlama safhaları ile bilir.
Kamu bütçesini fonksiyon ve ilkeleri ile tanımlar.
Merkezi yönetim bütçe sürecini, hazırlama, görüşülmesi ve kanunlaştırma, uygulama ve denetim safhaları itibariyle bilir ve değerlendirir
Bütçe sınıflandırmasına esas teşkil eden analitik bütçe sınıflandırmasını (ABS) Harcamalar-Gelirler ve açık ve Fazlanın sınıflandırması yönünden açıklar.
Bütçe sistemlerini tanır farklılıklarını ayırt eder ve bütçe ilkeleri yönünden değerlendirir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Stratejik plana dayalı performansa dayalı bütçelemeyi unsurları veya hazırlama safhaları ile bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Kamu bütçesini fonksiyon ve ilkeleri ile tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Merkezi yönetim bütçe sürecini, hazırlama, görüşülmesi ve kanunlaştırma, uygulama ve denetim safhaları itibariyle bilir ve değerlendirir - - - - - - - - - - - - - -
Bütçe sınıflandırmasına esas teşkil eden analitik bütçe sınıflandırmasını (ABS) Harcamalar-Gelirler ve açık ve Fazlanın sınıflandırması yönünden açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Bütçe sistemlerini tanır farklılıklarını ayırt eder ve bütçe ilkeleri yönünden değerlendirir - - - - - - - - - - - - - -