Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Dili Gramerleri Tarihi I | TDE347 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün öğretim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Halilibrahim ERTÜRK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Halilibrahim ERTÜRK |
Amaç |
Bu dersin amacı, 14. yüzyıldan itibaren farklı coğrafyalarda gelişen Türk gramerciliğini incelemek, başlıca Türkçe gramer kaynaklarının dönemlere ve coğrafyalara göre değişen metodolojisini ve seyrini kaynaklardan hareketle öğrencilere aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
14. yüzyıldan itibaren dünyanın farklı bölgelerinde ve farklı tarihlerde gelişen ve dünyada var olan çeşitli gramer akımlarından etkilenen Türk gramerciliğinin metodoloji ve gelişimi, başlıca kaynak eserlerden hareketle tespit edilecektir. Bu yöntemle Türk gramerciliğinin terim, tanım, tasnif ve metot bakımından farklı coğrafyalarda ve farklı dönemlerdeki görünümleri tespit edilecek ve aktarılacaktır. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|