EN
  • Anasayfa
  • TDE213 Metin Şerhi I (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TDE213 - Metin Şerhi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Metin Şerhi I TDE213 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK
Ders Veren Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK
Amaç

Klasik Türk Edebiyatı metinlerinin ait oldukları devrin şartları içerisinde yorumlanıp değerlendirmek. Klasik Türk edebiyatı metin şerhi yöntemini kavratmak

Ders İçeriği

Klasik Türk edebiyatındaki şiirlerin açıklanması Şerh metotları Metin anlama ve metnin dönemin şartları ile açıklanması

Ders Kaynakları İsmail Hakkı Aksoyak, Metin Şerhi, Eski Türk Edebiyatı El kitabı
Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım
Mehmed Çavuşoğlu, Divanlar Arasında
Ömür Ceylan, Tasavvufî Şiir Şerhleri
Yekta Saraç, Klasik Edebiyat Bilgisi
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Şerhin tanımı, özellikleri ve şerh literatürü
2 Şerhin Arap, Fars ve Türk edebiyatlarındaki gelişim aşamaları
3 Tahlil, tetkik, inceleme, haşiye, hamiş, tenkit, izah, klasik şerh yöntemleri.
4 Klasik Türk şiiri metinlerini şerh etme metotları
5 Yunus Emre Dîvânından beyit örneklerinin uygulamalı şerhi.
6 Hoca Dehhanî'nin seçilen bir şiirinin şerhi
7 Hoca Dehhani'nin seçilen bir şiirin şerhi
8 Şeyhoğlu Mustafa'dan seçilen bir şiirin şerhi Tartışmalı Ders
9 Kadı Burhaneddin'in seçilen bir şiirinin şerhi
9 Kadı Burhaneddin'in seçilen bir şiirinin şerhi
11 Ahmedî'nin seçilen bir gazelinin şerhi
12 Ahmedî'nin seçilen bir gazelinin şerhi
13 Nesîmî'nin seçilen bir şiirinin şerhi
14 Nesîmî'nin seçilen bir gazelinin şerhi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlar değerlendirir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurları düzenler. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder. - - - - - - - - - - - - - - -
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlar değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurları düzenler. - - - - - - - - - - - - - - -
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. - - - - - - - - - - - - - - -