EN
  • Anasayfa
  • TDE202 Eski Türkçe II (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TDE202 - Eski Türkçe II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eski Türkçe II TDE202 4 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zemire GULCALI
Amaç

1. Uygurların tarihleri ve kültürleri hakkında bilgi vermek. 2. Uygurların yazın hayatı ile ilgili bilgi vermek. 3. Uygurca metinlerin okunup anlaşılması.

Ders İçeriği

1. Uygurca metinlerin dili.‎ 2. Tarihsel olarak Türk dilleri içerisinde Uygur Türkçesinin yeri.‎

Ders Kaynakları Mehmet Ölmez, Özlem Ayazlı, Eski Uygurca Metinlerin Transkripsiyonunda kullanılan Yöntemler ve İşaretler, Orta Asya’dan Anadolu’ya Alfabeler, 2011
A. von Gabain, Eski Türkçenin Grameri, TDK Yayınları, 1988
Kemal Eraslan, Eski Uygur Türkçesi Grameri, TDK Yayınları, 2012
Johan ELVERSKOG, Uygur Buddhist Literature, Brepols, Turnhout: Silk Road Studies, 1997
Mehmet Ölmez, Kurzer Überblick über die Buddhistische Übersetzungsliteratur in Alttürkisch, Çağdaş Türk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış; Nevin Önberk Armağanı, Ankara, 1997: 225-256.
Marcel Erdal, Old Turkic Word Formation, Harrassowitz Verlag, 1991
Marcel Erdal, A Grammar of Old Turkic, Brill, 2004
Zemire Gulcalı, Eski Uygurca Altun Yaruk Sudurdan “Aç Bars” Hikayesi, TDK Yayınları, 2013
Gerard CLAUSON, An Etymological Dictionary of Pre-Thirteenth-Century Turkish, London: Oxford University Press, 1972
Mehmet Ölmez, “Eski Türk Şiirine Kısa Bir Bakış”, Hece Dergisi Türk Şiiri Özel Sayısı, Ankara: Hece Yayınları, s. 7-14, 2001.
Reşit Rahmeti Arat, Eski Türk Şiiri, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları, 1965
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Final Final 18 1 18
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Eski Uygurca ile Orhon Türkçesi arasındaki belli başlı farkların anlatılması
2 Eski Uygur ve Budist bir metnin okunması ve çözümlenmesi
2 Eski Uygur ve Budist bir metnin okunması ve çözümlenmesi
2 Eski Uygur ve Budist bir metnin okunması ve çözümlenmesi
2 Eski Uygur ve Budist bir metnin okunması ve çözümlenmesi
2 Eski Uygur ve Budist bir metnin okunması ve çözümlenmesi
2 Eski Uygur ve Budist bir metnin okunması ve çözümlenmesi
8 Eski Uygurlara ait şiirlerden seçilmiş parçaların okunup işlenmesi
8 Eski Uygurlara ait şiirlerden seçilmiş parçaların okunup işlenmesi
8 Eski Uygurlara ait şiirlerden seçilmiş parçaların okunup işlenmesi
8 Eski Uygurlara ait şiirlerden seçilmiş parçaların okunup işlenmesi
13 Eski Uygurca Maniheizmine ait metinlerin seçme parçaların okunması
13 Eski Uygurca Maniheizmine ait metinlerin seçme parçaların okunması
13 Eski Uygurca Maniheizmine ait metinlerin seçme parçaların okunması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Eski Uygur dönemini diğer dönemlerle kıyaslama becerisine sahip olur
Eski Uygur yazısının özelliklerini tanımlar
Latin harflerine çevrilmiş Eski Uygur dönemine ait eserleri anlama bilgi ve becerisine sahip olur
Öğrenciler Türk dilinin en eski dönemlerini tanımlar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Eski Uygur dönemini diğer dönemlerle kıyaslama becerisine sahip olur - - - - - - - - - - - - - - -
Eski Uygur yazısının özelliklerini tanımlar - - - - - - - - - - - - - - -
Latin harflerine çevrilmiş Eski Uygur dönemine ait eserleri anlama bilgi ve becerisine sahip olur - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler Türk dilinin en eski dönemlerini tanımlar - - - - - - - - - - - - - - -