EN
  • Anasayfa
  • TDE216 Cümle Bilgisi II (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TDE216 - Cümle Bilgisi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Cümle Bilgisi II TDE216 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Türkçe cümlenin özellikleri teorik ve uygulamalı olarak öğretilecek
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Halilibrahim ERTÜRK
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Halilibrahim ERTÜRK
Amaç

Türkçenin sözdizimi yapısını öğretmek

Ders İçeriği

1. Türkçe cümlenin yapısı 2. Türkçede basit cümlenin özellikleri (cümle ögeleri,cümlede modalite, cümlede zaman) 3. Basit cümle yapı tipleri (tek ögeli, çok ögeli) 4. Birleşik cümle ve birleşik cümlelerin yapı tipleri 5. Bağımsız birleşik cümleler, bağımlı birleşik cümleler

Ders Kaynakları 4. M. K. Bilgegil, Türkçe Dilbilgisi, Dergah, 1982
2. M. Ergin, Türk Dil Bilgisi, Bayrak, İst. 1993
3. L. Karahan, Türkçede Sözdizimi, Akçağ, 17. Baskı
5. A. N. Kononov, Grammatika sovremennogo turetskogo literaturnogo yazıka, M.-L., 1956
1. A. N. Baskakov, Predlojeniye v sovremennom turetskom literaturnom yazıke, Moskova, 1988
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 4 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 4 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 2 6
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 45
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türkçe cümlenin yapısı
2 Türkçede basit cümlenin özellikleri (cümle ögeleri, cümlede modalite, cümlede zaman)
3 Türkçede basit cümlenin kadrosu (özne, yüklem, yardımcı ögeler)
4 Basit cümle yapı tipleri (iki ögeli, tek ögeli, eksiltili)
5 Birleşik cümlelerin yapı tipleri, bağımsız birleşik cümleler
6 Bağlaçsız bağımsız birleşik cümleler
7 Bağlaçlı bağımsız birleşik cümleler
8 Ara sınav
9 Birleşik cümlelerin yapı tipleri, bağlaçlı bağımlı birleşik cümleler
10 Bağlaçlı bağımlı birleşik cümlelerin yapısal semantik tipleri
11 Birleşik cümlelerin yapı tipleri, bağlaçsız bağımlı birleşik cümleler
12 Bağlaçsız bağımlı birleşik cümlelerin yapısal semantik tipleri
13 Cümle çözümlemeleri
13 Cümle çözümlemeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkçe cümlenin ögelerini bulabilir
Her türlü cümle çözümlemesini yapabilir
Basit ve birleşik cümleleri ayırabilir
Metinler üzerinde sentaktik analizler yapabilir
Anlam bakımından cümleleri tanır
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Türkçe cümlenin ögelerini bulabilir - - - - - - - - - - - - - - -
Her türlü cümle çözümlemesini yapabilir - - - - - - - - - - - - - - -
Basit ve birleşik cümleleri ayırabilir - - - - - - - - - - - - - - -
Metinler üzerinde sentaktik analizler yapabilir - - - - - - - - - - - - - - -
Anlam bakımından cümleleri tanır - - - - - - - - - - - - - - -