EN
  • Anasayfa
  • TDE306 Eski Türk Edebiyatı IV (2022 - 2023 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TDE306 - Eski Türk Edebiyatı IV
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eski Türk Edebiyatı IV TDE306 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi 18. ve 19. yüzyılda Anadolu ve Osmanlı sahasında gelişen edebiyat, bu edebiyatın önemli temsilcileri ve bunların eserleri.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Amaç

18. ve 19. yüzyılda Anadolu ve Osmanlı sahasında gelişen edebiyatın genel özelliklerinin kavranması, önemli temsilcilerin ve eserlerinin incelenip yorumlanması.

Ders İçeriği

Ders Kaynakları Ahmet Atilla Şentürk-Ahmet Kartal, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 2017
Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara 2017
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 18. Yüzyıl Edebiyatının Edebi Ve Estetik Özelliklerinin İncelenmesi Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Nedim ve Mahallileşme Akımı Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Seyyid Vehbi, Kâmî ve Neves-i Kadim Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Esrar Dede, Kâmî, Neves-i Kadim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Sebk-i Hindi akımı ve Şeyh Galib Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 18. Yüzyıl Mesnevileri Grup Çalışması
7 18. Yüzyıl Nesri Seminer Grup Çalışması
8 Ara sınav
9 19. yüzyılın genel özellikleri, muhteva, şiir dili ve şekilde görülen yenileşme hareketleri Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
10 Enderun Ekolü ve Enderunlu Vasıf Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 Encümen-i Şuara Ekolü ve Şairleri Grup Çalışması
12 19. Yüzyılda Kadın Şairler: Leyha Hanım, Şeref Hanım, Adile Sultan Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 19. Yüzyıl Mesnevileri Problem Çözme Vaka Çalışması
14 19. yüzyılda nesir Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
18-19. yüzyıl eski Türk edebiyatının özelliklerini kavrar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
18-19. yüzyılda teşkil edilmiş metin örneklerini günümüz Türkçesine aktarır ve yorumlar. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Metinlere eleştirel bakmayı öğrenir ve 18-19. yüzyıl metinleri üzerinden eleştirel okuma yapabilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
18-19. yüzyılda eski Türk edebiyatı alanında yapılmış çalışmalara ve temel kaynaklara hakim olur. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Bu dönemde oluşmuş edebi ekolleri öğrenir ve bu ekollerin gelenekte durdukları yeri öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
18-19. yüzyıl eski Türk edebiyatının özelliklerini kavrar. 5 3 5 5 3 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4
18-19. yüzyılda teşkil edilmiş metin örneklerini günümüz Türkçesine aktarır ve yorumlar. 5 3 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
Metinlere eleştirel bakmayı öğrenir ve 18-19. yüzyıl metinleri üzerinden eleştirel okuma yapabilir 5 3 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4
18-19. yüzyılda eski Türk edebiyatı alanında yapılmış çalışmalara ve temel kaynaklara hakim olur. 5 3 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
Bu dönemde oluşmuş edebi ekolleri öğrenir ve bu ekollerin gelenekte durdukları yeri öğrenir. 5 3 5 5 3 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4