EN
  • Anasayfa
  • TDE412 Mezuniyet Çalışması II (2022 - 2023 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TDE412 - Mezuniyet Çalışması II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mezuniyet Çalışması II TDE412 8 0 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. İbrahim TAŞ
Ders Veren Prof. Dr. Oktay Selim KARACA Prof. Dr. İbrahim TAŞ Prof. Dr. Cihan ÖZDEMİR Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZYİĞİT Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Amaç

1. Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bir konuda bir araştırmaların nasıl yapıldığını öğrenmek; 2. Bir araştırmayı tez olarak hazırlamak; 3. Bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunmak

Ders İçeriği

Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili araştırma konuları.

Ders Kaynakları ARMAY, U. (1981). Bilimsel Araştırma ve Teknikleri El Kitabı, İstanbul.
TÜTENGİL, C.O., (1978). Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metot, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 72
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seçilen konunun inceleme yönteminin belirlenmesi Tartışmalı Ders
2 Seçilen konunun inceleme planının belirlenmesi Tartışmalı Ders
5 Tezin ana bölümlerin yazımı Problem Çözme
5 Tezin ana bölümlerin yazımı Problem Çözme
5 Tezin ana bölümlerin yazımı Problem Çözme
5 Tezin ana bölümlerin yazımı Problem Çözme
7 Tezin ana bölümleri üzerine tartışma Seminer
8 Ara Sınav/Tezin yazılan bölümlerinin düzeltilmesi Problem Çözme
9 Tezin yazılan bölümlerinin düzeltilmesi Ders
9 Tezin yazılan bölümlerinin düzeltilmesi Ders
11 Tezin yazım tasarımı Beyin Fırtınası
12 Tezin yazım kontrolü Beyin Fırtınası
13 Tez savunma hazırlığı Ders
14 Tez savunması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar.
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir.
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar.
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5