Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hellen ve Roma Keramiği I | ARK325 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN |
Amaç |
Keramik buluntular, arkeolojik kazı ve yüzey araştırmalarında en çok sayıda ele geçen malzemeler arasında olup, alanın niteliği ve tarihlemesi hakkında bilgi verirler. Dersin öncelikli amacı, bölgesel akımları ve kronolojik gelişimi oturtmaktır. |
Ders İçeriği |
Antik çağ seramiği, üretim ve bezeme teknikleri, formlar, bölgelerarası etkileşimler. |
Ders Kaynakları |
R.M.Cook, Greek Painted Pottery, London, 1997
P. Dupont, East Grek Pottery, London, 1998 H.Thompson, Two Centuries of Hellenitic Pottery, Hesperia III, 1934, 311-480 B. Cohen, Attic Bilingual Vases and their Painters, New York, 1978 V.R. Anderson-Stojanovic, STOBI:The Hellenistic and Roman Pottery, 1992 S.I.Rotroff, Hellenistic Pottery, Athenian Imported Moldmade Bowls, The Athenian Agora XXII, Princeton 1982 J. Boardman, Early Grek Vase Painting, London, 1998 J. Hayes, Handbook of Mediterranean Roman Pottery, British Museum Press 1997 D.P.S. Peacock- D.F. Williams, Amphorae And The Roman Economy, 1985 J.P.Green, “ Gnathia and other Overpainted Wares of Italy and Sicily: A Survey”, Céramiques hellénistiques et romaines III, Paris 2001, 57-103 LRCW 2, Late Roman Coarse Wares Cooking Wares and Amphorae in the Mediterranean, ed. M. Bonifay, J.-C. Treglia, Vol. I, BAR Int Ser. 1662 (I), Oxford 2007 J. Boardman, Siyah Figürlü Atina Vazoları, Londra, 1991 J. V. Noble, The Techniques of Painted Attic Pottery, London, 1988 J.Boardman, Kırmızı Figürlü Atina Vazoları, Thames and Hudson, 1996 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 25 | 25 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 25 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kronoloji, kap formları ve işlevleri, üretim teknikleri | |
2 | Protogeometrik - Geometrik Dönem ve Orientalizan Dönem | |
3 | Attika siyah ve kırmızı figürlü keramiklerinin teknik özellikleri | |
4 | Siyah Figür (Erken dönem: öncüler, Kleitias ve Ergotimos, Eksekias, Siana ve Küçük usta kyliksleri) | |
5 | Nikosthenes Amphoraları, Panatheneia Amphoraları | |
6 | Kırmızı Figür Tekniğine Giriş: Bilingual vazolar ve erken ressamlar. Geç Arkaik vazo ressamları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Olgun Klasik Dönem ve 4. yüzyıl Kırmızı figürlüleri (Kerch stili, Apulia üretimleri) | |
9 | Beyaz zemin: Lagynos grubu, Hadra Hydriaları. Megara kaseleri ve kandiller | |
10 | Roma’da keramik üretim teknikleri, atölyeler | |
11 | Amphora üretimi, İtalyan Terra sigillatası | |
12 | Roma’nın Doğu ve Batı Eyaletlerinde üretilen sigillatalar | |
13 | Pişirme ve depolama kapları | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çanak çömleğin yayılım alanlarını öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hellen kap formları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hellen seramik kronolojileri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Keramik üretim süreçlerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bölgesel üretimleri tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çanak çömleğin yayılım alanlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hellen kap formları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hellen seramik kronolojileri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Keramik üretim süreçlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgesel üretimleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |