EN
  • Anasayfa
  • ARK320 Hellen ve Roma Keramiği II (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
ARK320 - Hellen ve Roma Keramiği II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hellen ve Roma Keramiği II ARK320 6 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ARKEOLOJİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN
Amaç

Keramik buluntular, arkeolojik kazı ve yüzey araştırmalarında en çok sayıda ele geçen malzemeler arasında olup, alanın niteliği ve tarihlemesi hakkında bilgi verirler. Dersin öncelikli amacı, bölgesel akımları ve kronolojik gelişimi oturtmaktır.

Ders İçeriği

Antik çağ seramiği, üretim ve bezeme teknikleri, formlar, bölgelerarası etkileşimler.

Ders Kaynakları B. Cohen, Attic Bilingual Vases and their Painters, New York, 1978
J. Hayes, Handbook of Mediterranean Roman Pottery, British Museum Press 1997
J.Boardman, Kırmızı Figürlü Atina Vazoları, Thames and Hudson, 1996
S.I.Rotroff, Hellenistic Pottery, Athenian Imported Moldmade Bowls, The Athenian Agora XXII, Princeton 1982
P. Dupont, East Grek Pottery, London, 1998
D.P.S. Peacock- D.F. Williams, Amphorae And The Roman Economy, 1985
J. V. Noble, The Techniques of Painted Attic Pottery, London, 1988
J. Boardman, Siyah Figürlü Atina Vazoları, Londra, 1991
J.P.Green, “ Gnathia and other Overpainted Wares of Italy and Sicily: A Survey”, Céramiques hellénistiques et romaines III, Paris 2001, 57-103
J. Boardman, Early Grek Vase Painting, London, 1998
H.Thompson, Two Centuries of Hellenitic Pottery, Hesperia III, 1934, 311-480
R.M.Cook, Greek Painted Pottery, London, 1997
LRCW 2, Late Roman Coarse Wares Cooking Wares and Amphorae in the Mediterranean, ed. M. Bonifay, J.-C. Treglia, Vol. I, BAR Int Ser. 1662 (I), Oxford 2007
V.R. Anderson-Stojanovic, STOBI:The Hellenistic and Roman Pottery, 1992
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çanak çömleğin yayılım alanlarını öğrenir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Hellen kap formları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Hellen seramik kronolojileri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Keramik üretim süreçlerini öğrenir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Bölgesel üretimleri tanır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Çanak çömleğin yayılım alanlarını öğrenir. - - - - - - - - - -
Hellen kap formları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -
Hellen seramik kronolojileri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -
Keramik üretim süreçlerini öğrenir. - - - - - - - - - -
Bölgesel üretimleri tanır. - - - - - - - - - -