Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Antik Nümismatik | ARK313 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN |
Amaç |
Ticaretin başlıca elementi ve arkeolojik buluntuların en önemlilerinden olan sikkelerin öğretilmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Hellen ve Roma Nümismatiği, Antik Çağ Ekonomisi, Tarihi Coğrafya |
Ders Kaynakları |
Antik Nümizmatik ve Anadolu, O. Tekin
Antik Çağ Ekonomisi, M. I. Finley Historical References on Coins of the Roman Empire, E. A. Sydenham Roman Imperial Coinage, Corpus Roma Sikkeleri, N. Baydur Sikkelerin Işığında Eskiçağ Tarihi, Oğuz Tekin Roman Republican Coinage, M. H. Crawford Sylloge Nummorum Graecorum, Corpus |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 33 | 33 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 33 | 33 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 33 | 33 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Sikkenin Tanımlanması ve Terminolojisi | Gösterim |
2 | Üretim Detayları ve İlk Sikkeler | Gösterim |
3 | Sikkenin Yayılımı ve Ağırlık Sistemleri | Gösterim |
4 | Lydia Krallığı ve Bölgenin Kent Sikkeleri | Gösterim |
5 | Ionia Bölgesi Kent Sikkeleri | Gösterim |
6 | Karia Bölgesi Kent Sikkeleri | Gösterim |
7 | Lykia Bölgesi Kent ve Yönetici Sikkeleri | Gösterim |
8 | Pamphylia ve Pisidia Bölgesi Kent Sikkeleri | Gösterim |
9 | Aiolis ve Troas Bölgesi Kent Sikkeleri | Gösterim |
10 | Mysia Bölgesi Kent Sikkeleri | Gösterim |
11 | Thrakia, Paphlagonia ve Pontos Bölgesi Kent Sikkeleri | Gösterim |
12 | Bithynia, Kilikia Bölgesi Kentleri ve Satrapların Sikkeleri | Gösterim |
13 | Hellenistik Krallıkların Sikkeleri | Gösterim |
14 | Roma Cumhuriyet ve İlk İmparatorluk Sikkeleri | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Otonom kent sikkeleri tanır ve tanımlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Paranın ortaya çıkışını öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Erken dönem sikkelerini tanır ve tanımlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Roma dönemi eyalet sikkelerini tanır ve tanımlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Antik sikke darp tekniklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Otonom kent sikkeleri tanır ve tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Paranın ortaya çıkışını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erken dönem sikkelerini tanır ve tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Roma dönemi eyalet sikkelerini tanır ve tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Antik sikke darp tekniklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |