EN
ARK103 - Arkeolojik Malzemenin Değerlendirilmesi (Pişmiş Toprak, Taş ve Kemik Eserler)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Arkeolojik Malzemenin Değerlendirilmesi (Pişmiş Toprak, Taş ve Kemik Eserler) ARK103 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ARKEOLOJİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Murat TÜRKTEKİ
Amaç

Bu derste prehistorik dönemde kullanılan taş, kemik ve pişmişi toprak eserler tanıtılır. Bu eserlerin isimleri, yapım teknikleri, tarihlendirimeleri ve kullanım alanları ile ilgili detaylı bilgi verilir.

Ders İçeriği

Taş aletler, Kemik aletler ve Pişmiş Toprak Eserlerler ilgili terminolojik ve tipolojik bilgiler.

Ders Kaynakları -Prehistoric Technology: an Experimental Study of the Oldest Tools and Artifacts from Traces of -Manufacture and Wear (çev.M.W.Thompson)London, 1964.
Tools of the Old and New Stone Age,J. Bordaz New York:Natural History, 1970.
-Tarihöncesi İnsan, R.J.Braidwood, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul,1990.
Prehistoric Technology, 1964, S.A. Semenov.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 3 3 9
Final Final 17 1 17
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş. Dersin amacının ve gerekliliğinin açıklanması.
2 Maddi kültür kalıntılarının sınıflandırılması. Organik maddeler ve inorganik maddeler.
3 Objelerin tipolojik değişimlerindeki etkenlerin ortaya konulması.
4 Genel terminoloji ve tarihlendirme yöntemleri. Göreli tarihlendirme, mutlak tarihlendirme yöntemleri.
5 İlk taş aletlerin ortaya çıkışı ve yapım teknikleri.
6 Çekirdek tipolojisi.
7 Ara sınav
8 Alet üzerindeki izlerin tanımlanması.
9 Taş aletlerin sınıflandırılması.
10 Alet tipleri ve kullanım alanları.
11 Sürtme taş alet endüstrisi, yapım teknikleri ve sınıflandırma.
12 Kemik aletler, terminoloji ve tipoloji.
13 Pişmiş toprak eserler, terminoloji ve tipoloji.
14 Genel değerlendirme ve tartışma.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kemik aletleri tipolojik olarak tanımlayabilme
Taş aletleri tipolojik olarak tanımlayabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Kemik aletleri tipolojik olarak tanımlayabilme 5 - 5 4 - - - 5 - -
Taş aletleri tipolojik olarak tanımlayabilme 5 - 5 4 - - - 5 - -