EN
  • Anasayfa
  • ARK104 Malzeme Çalışması (Çanak Çömlek) (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
ARK104 - Malzeme Çalışması (Çanak Çömlek)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Malzeme Çalışması (Çanak Çömlek) ARK104 2 2 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ARKEOLOJİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Murat TÜRKTEKİ
Amaç

Bu dersin amacı arkeolojide prehistorik dönemler süresince karşılaştırmalı tarihlemenin oluşturulmasında en önemli bulgu olarak kabul edilen çanak çömleğin yeri ve öneminin anlaşılmasıdır. Bu bağlamda çanak çömleğin arkeoloji bilimi için ne ifade ettiği tartışılacaktır. Bununla birlikte pişmiş toprak öncesi kap yapımında kullanılan yöntemler ve pişmiş toprak çanak çömleğin ilk ortaya çıkışındaki nedenler ele alınacaktır.

Ders İçeriği

Çanak Çömlek

Ders Kaynakları Anderson,A., 1984 Interpreting Pottery, Chapter 1 “Why Study Pottery?”:15-21. London.
Matson,F., 1995 “Potters and Pottery in the Ancient Near East”, Civilizations of the Ancient Near East (yay.haz. Sasson,J):1553-1565. Volume 3. Charles Scribner’s Sons. New York.
Rice,M 1987 Pottery Analysis, A Sourcebook, The University of Chicago Press. Chicago&London.
Rye,O., 1981 Pottery Technology, Principles and Reconstruction Manuals on Archaeology 4.Washington.
Ökse,T., 1993 Önasya Arkeolojisi Seramik Terimleri . Arkeoloji ve Sanat Yayınları. İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 3 3 9
Ödev 2 Ödev 2 3 3 9
Final Final 17 1 17
Toplam İş Yükü (Saat) 115
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,51
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çanak çömleğin ortaya çıkışı
2 Kilin elde edilmesi ve hazırlanması
3 Çanak çömlek yapım teknikleri
4 Elde yapım ve kalıp teknikleri
5 Çömlekçi çarkı
6 Kurutma ve Pişirme
7 Ara sınav
8 Form, mal ve bezemenin sınıflandırılması
9 Petrografik inceleme ve sonuçları
10 Çanak çömlek tarifi
11 Koleksiyondaki malzemelerin tarifi
12 Koleksyiondaki malzemelerin tarifi
13 Koleksiyondaki malzemelerin tarifi
14 Final sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Malzemeyi tanıma, sınıflandırma ve tarihlendirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Malzemeyi tanıma, sınıflandırma ve tarihlendirme 5 - 5 - - - - 5 - -