Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Batı ve Orta Anadolu İlk Tunç Çağı Çanak Çömleği | ARK202 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Deniz SARI |
Amaç | |
Ders İçeriği |
Batı ve Orta Anadolu İlk Tunç Çağı çanak çömleğinin genel özellikleri, evrelere göre gösterdiği gelişimin incelenmesi; çanak çömlek gruplarının İlk Tunç Çağı I ve II çanak çömlek grupları ve ortaya çıkış nedenleri; İlk Tunç Çağı III çanak çömleği; Batı Anadolu İlk Tunç Çağı çanak çömleğinin Mezopotamya kronolojisine göre tarihlendirilmesi gibi konular işlenmektedir |
Ders Kaynakları |
Beycesultan I. The Chalcolithic and Early Bronze Age Levels. S. Lloyd, J. Mellaart, London, 1962.
Batı Anadolu Son Kalkolitik ve İlk Tunç Çağı, Arkeoatlas/2: 94- 129, T.Efe, İstanbul,2003. Die Keramik der Frühe Bronzezeit aus Inneranatolien, W.Orthmann, Berlin, 1963. Troy II, General Introduction, The Third, Fourth and Fifth Settlements, C.W., Blegen, J.L. Caskey, M. Rawson, Princeton, 1951 Troy I, General Introduction, The First and Second Settlements, C.W., Blegen, J.L. Caskey, M. Rawson, Princeton, 1950. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Anadolu Yarımadasının coğrafi özellikleri, bölgede oluşan kültürlerin ve çanak çömlek gruplarının oluşumları ve gelişimleri üzerine etkileri, araştırma tarihçesi, faydalanılacak kaynaklar. | |
2 | Batı ve Orta Anadolu’da İlk Tunç Çağı’na Geçiş | |
3 | İlk Tunç Çağı’nın başlangıcının ve sonunun saptanması, alt evreler ve bunların saptanmasından dikkate alınan kriterler. Kültür bölgeleri ve çanak çömlek grupları. | |
4 | Troya-Yortan Kültür Bölgesi İTÇ 1-2 çanak çömleği. | |
5 | Beycesultan İlk Tunç Çağı 1 kültür bölgesi Çanak Çömleği | |
6 | Beycesultan, Kusura, Afyon ve Altıntaş çanak çömlek grupları. | |
7 | Vize | |
8 | Likya-Pisidya Kültür Bölgesi İTÇ 1-2 çanak çömleği. | |
9 | Bithinya-Frigya Kültür Bölgesi çanak çömleği. | |
10 | Batı ve Orta Anadolu’da İTÇ 3 Dönemi’ne geçiş. Çanak çömlekte ortaya çıkan yenilikler ve sebepleri. Tarsus-Troya ilişkileri (“Büyük Kervan Yolu” teorisi). | |
11 | Ege sahil kesimi İTÇ 3 çanak çömleği. | |
12 | İç Batı Anadolu İTÇ 3 dönemi çanak çömleği | |
13 | Orta Anadolu İlk Tunç Çağı Çanak Çömleği | |
14 | Final sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Batı ve Orta Anadolu İlk Tunç Çağı çanak çömlek kültürlerinin öğrenilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Batı ve Orta Anadolu İlk Tunç Çağı çanak çömlek kültürlerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |