Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ölçme Tekniği ve İş Güvenliği | İSG218 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ |
Amaç |
Ölçme Tekniği hakkında altyapı oluşturmak, ölçme cihaz ve sistemlerini kullanabilme yeteneği kazandırmak, kalibrasyon ve ölçme hataları hakkında bilgi altyapısının oluşturulması. |
Ders İçeriği |
Ölçmenin ve ölçüm cihazlarının temel ilkelerini bilir. İş yeri sağlık ve güvenliği için ölçüm yapılması gereken alanları bilir. Ölçme cihazları konusunda teknolojik gelişmeleri takip eder. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Mevzuatlar Ulusal ve Uluslararası Standartlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ölçme Tekniğine Giriş ve Tanımlar | |
2 | Ölçme Tekniği ile İlgili Kullanılan Türk Standartları | |
3 | Diğer Yabancı Standart, Norm ve Kuralların Tanıtılması | |
4 | Ölçme Cihazları ve Kullanımı | |
4 | Ölçme Cihazları ve Kullanımı | |
6 | Boyutlar ve Birimler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Boyut, Açı ve Alan Ölçümü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, elde edilen ölçme verilerin değerlendirilme metodlarını tanıyıp,uygulayabileceklerdir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler, ilgili ölçme cihaz veya sistemin kullanımını öğreneceklerdir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler, metroloji ile ilgili kalibrasyon, doğruluk, belirsizlik, hassasiyet, tekrarlanabilirlik ve izlenebilirlik kavramlarını özümseyeceklerdir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler, ilgili ölçme cihaz veya sistemin çalışma prensibini öğreneceklerdir. | Yazılı Sınav | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler, karşılaşılabilecek ölçme tekniği problemlerinde doğru çözüm için ilgili cihaz, sistem veya metodu seçebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, elde edilen ölçme verilerin değerlendirilme metodlarını tanıyıp,uygulayabileceklerdir. | - | - | - | 1 | 1 | 3 | 1 | - | 1 | - | - | 3 | - |
Öğrenciler, ilgili ölçme cihaz veya sistemin kullanımını öğreneceklerdir. | 3 | - | - | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | - | - | 3 |
Öğrenciler, metroloji ile ilgili kalibrasyon, doğruluk, belirsizlik, hassasiyet, tekrarlanabilirlik ve izlenebilirlik kavramlarını özümseyeceklerdir. | 2 | - | - | 1 | 1 | 3 | 2 | - | 1 | - | - | 3 | - |
Öğrenciler, ilgili ölçme cihaz veya sistemin çalışma prensibini öğreneceklerdir. | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, karşılaşılabilecek ölçme tekniği problemlerinde doğru çözüm için ilgili cihaz, sistem veya metodu seçebileceklerdir. | 1 | - | 2 | - | - | 1 | - | - | 2 | 3 | - | 3 | 2 |