EN
  • Anasayfa
  • TDE5015 Eski Türk Edebiyatının Kaynakları I (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
TDE5015 - Eski Türk Edebiyatının Kaynakları I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eski Türk Edebiyatının Kaynakları I TDE5015 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, ödev
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Amaç

Bu dersin amacı, eski Türk edebiyatının temel kaynaklarını ve bunlarla ilgili çalışmaları tanıtmaktır.

Ders İçeriği

1. Yazma eserlerin özellikler ve bunlarla ilgili çalışmalar. 2. Divanlar ve mecmuaların özellikleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. 3. Edebiyat bilgi ve kuramıyla ilgili eserleri ve bunlarla ilgili çalışmalar. 4. Biyografik ve ansiklopedik eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar. 5. Kaynak sözlükler ve bunlarla ilgili çalışmalar. 6. Edebiyat tarihleri ve antolojiler. 7. Arap ve Fars edebiyatındaki benzer temel eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar.

Ders Kaynakları Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, Ahmet Talat [ONAY], (Haz. Cemal KURNAZ), Ankara 1992.
Canım, Rıdvan (2016). Divan Edebiyatının Kaynakları. İstanbul.
sen, M., Horata, O., Macit, M., Kılıç, F., Aksoyak, İ. H. (2005). Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. 3.bs., Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Eski Türk edebiyatının temel kaynakları: Genel bilgi Ders
2 Yazma Eserlerin Özellikleri ve çalışmalar Ders
3 Divanlar ve mecmuaların özellikleri ve bunlarla ilgili çalışmalar Ders
4 Biyografik ve ansiklopedik eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar Ders
4 Biyografik ve ansiklopedik eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar Ders
4 Biyografik ve ansiklopedik eserler ve bunlarla ilgili çalışmalar Ders
9 Kaynak sözlükler ve bunlarla ilgili çalışmalar Ders
10 Edebiyat tarihleri ve antolojiler ve bunlarla ilgili çalışmalar Ders
10 Edebiyat tarihleri ve antolojiler ve bunlarla ilgili çalışmalar Ders
12 Arap edebiyatının temel kaynakları ve bunlarla ilgili çalışmalar Ders
13 Fars edebiyatının temel kaynakları ve bunlarla ilgili çalışmalar Ders
14 Genel sınav ve(ya) dönem çalışması hazırlama Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bu dersin sonunda öğrenciler; yazma eserlerin özelliklerini, bunlarla ilgili çalışmaları tanır. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Divanlar ve mecmuaların özelliklerini ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Edebiyat bilgi ve kuramıyla ilgili eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Biyografik ve ansiklopedik eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kaynak sözlükleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bu dersin sonunda öğrenciler; yazma eserlerin özelliklerini, bunlarla ilgili çalışmaları tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Divanlar ve mecmuaların özelliklerini ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Edebiyat bilgi ve kuramıyla ilgili eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Biyografik ve ansiklopedik eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Kaynak sözlükleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. - - - - - - - - - - - - - - -