EN
  • Anasayfa
  • TDE5032 Oğuz Grubu Türk Lehçeleri (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
TDE5032 - Oğuz Grubu Türk Lehçeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Oğuz Grubu Türk Lehçeleri TDE5032 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Oktay Selim KARACA
Ders Veren Prof. Dr. Oktay Selim KARACA
Amaç

Oğuz grubu Türk lehçelerini ana hatlarıyla öğrenmelerini ve bu lehçeler üzerine lisansüstü düzeyde alan araştırmaları yapabilmelerini sağlamak.

Ders İçeriği

Oğuz grubu Türk lehçelerinden Azerbaycan Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenme. Azerbaycan Türkçesinin yayılma alanlarını ve Azerbaycan ediplerini tanıma. Azerbaycan Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenme. Azerbaycan Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenme. Azerbaycan Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapma.

Ders Kaynakları Ercilasun, A. B., Türk Lehçeleri Grameri, Ankara, 2007
Baskakov, N. A. Vvevdeniye v izuçeniye tyurkskih yazıkov, Moskva, 1968.
Türkiye Dışındaki Türk Edebiyatları Antolojisi, Kültür Bakanlığı Yay.
Anar, Beş Mertebeli Evin Altıncı Mertebesi, Bakı, 1981.
Elçin, Ağ Deve, Bakı, 1985
Akpınar, Y., XIX-XX. Asırda Azeri Edebiyatı, İstanbul, 1998.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Azerbaycan Türkleri ve kısaca Azerbaycan tarihi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
2 Hafta Azerbaycan Türkçesinin Türk lehçeleri arasındaki yeri ve Azerbaycan Kiril alfabesi Anlatım, soru-cevap Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
3 Azerbaycan Türkçesinin fonetik özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
4 Azerbaycan Türkçesinin morfolojik özellikleri (isim çekimi) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
5 Azerbaycan Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar)yönetim ilişkisi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
6 Azerbaycan k Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
7 Azerbaycan Türkçesi (fiil şekilleri) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
7 Azerbaycan Türkçesi (fiil şekilleri) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
9 Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahliller Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
9 Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahliller Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
11 Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahlille Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
11 Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahlille Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
11 Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahlille Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
11 Azerbaycan edebiyatından seçme metinler fonetik, morfolojik ve sentaktik tahlille Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Oğuz grubu Türk lehçelerinden Azerbaycan Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Azerbaycan Türkçesinin yayılma alanlarını ve Azerbaycan ediplerini tanır.. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Azerbaycan Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Azerbaycan Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Azerbaycan Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Oğuz grubu Türk lehçelerinden Azerbaycan Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir 5 - 5 - - - - 5 - 5 5 - - - -
Azerbaycan Türkçesinin yayılma alanlarını ve Azerbaycan ediplerini tanır.. 5 - 5 - - - - 5 - 5 5 - - - -
Azerbaycan Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenir. 5 - 5 - - - - 5 - 5 5 - - - -
Azerbaycan Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenir. 5 - 5 - - - - 5 - 5 5 - - - -
Azerbaycan Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapabilir. 5 - 5 - - - - 5 - 5 5 - - - -