Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni Türk Edebiyatında Roman ve Hikâye II | TDE5052 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, tartışma, karşılaştırma, örnekleme, soru- cevap gibi yöntem ve teknikler kullanılır. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
Amaç |
Romanla ilgili genel bilgileri edinmek; örnekler üzerinde roman çözümlemesi yapmayı öğrenmek, Türk romanının ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri tespit etmek. |
Ders İçeriği |
Meşrutiyet dönemi Türk romanı ve hikâyesi Cumhuriyet dönemi Türk romanı ve hikâyesi |
Ders Kaynakları |
Moran, Berna. (1994) Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 2, İstanbul, İletişim Yayınları.
Naci, Fethi. (1998) 60 Türk Romanı, İstanbul, Oğlak Yayınları. Forster, M.E. (1982) Roman Sanatı, Çev. Ünal Aytür, İstanbul, Adam Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Meşrutiyet dönemi sosyal, siyasal, kültürel ortam | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
1 | Meşrutiyet dönemi sosyal, siyasal, kültürel ortam | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Meşrutiyet dönemi Türk romanının özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Meşrutiyet dönemi Türk hikayesinin özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Roman çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Roman çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Hikaye çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | Cumhuriyet dönemi sosyal, siyasal, kültürel ortam | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Cumhuriyet dönemi sosyal, siyasal, kültürel ortam | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Roman çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Roman çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Cumhuriyet dönemi Türk hikayesinin özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Hikaye çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Meşrutiyet dönemi hakkında bilgi edinilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Meşrutiyet dönemi romanı hakkında bilgi edinilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Cumhuriyet dönemi romanı hakkında bilgi edinilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Roman çözümleme yöntemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hikaye çözümleme yöntemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meşrutiyet dönemi hakkında bilgi edinilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meşrutiyet dönemi romanı hakkında bilgi edinilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cumhuriyet dönemi romanı hakkında bilgi edinilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Roman çözümleme yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hikaye çözümleme yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |