Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Önbüro Hizmetleri | TRO103 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü, Tarışmalı Ders, Soru Cevap |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste ön büro hizmetlerinin yürütülmesine rehberlik etme ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
1- Ön büro hizmetlerini tanımak 2- Kişisel hazırlık yapmak 3- İş organizasyonu yapmak 4- Ön büro işlemlerinin yürütülmesini sağlamak 5- Diğer departmanlarla koordinasyonu sağlamak |
Ders Kaynakları |
Önbüro Hizmetleri (Gökhan Çolak)
Önbüro İşlemleri (Erkan Akgöz) Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi (Yrd. Doç. Dr. Burhan Şener) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 12 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ön büro Hizmetleri | |
2 | Vücut Bakımında Dikkat Edilecek Hususlar | |
3 | Üniforma Kontrolünde Dikkat Edilecek Hususlar | |
4 | Çalışma Çizelgesi ve Dağılımı Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar | |
5 | Önbüro Departmanında Konukları Karşılayarak Bagajlarını Taşıma ve Araçlarını Park Etme | |
6 | Önbüro Departmanında Kullanılan Donanımlar ve Formlar | |
7 | Önbüro Departmanı ile Kat Hizmetleri Departmanı Arasındaki İlişki | |
8 | Ara sınav, genel değerlendirme | |
9 | Önbüro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı Arasındaki İlişkiler | |
10 | Önbüro Departmanı ile Teknik Servis Departmanı Arasındaki İlişki | |
11 | Önbüro Departmanı ile Satış Pazarlama Departmanı Arasındaki | |
12 | Ön büro- Yiyecek İçecek Hizmetleri Departmanları Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar | |
13 | Önbüro Departmanı ile Güvenlik Departmanı Arasındaki İlişki | |
14 | Ön büro- Teknik Servis Departmanları Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Önbüro departmanının diğer departmanlar ile koordinasyonu ile ilgili edinimi | |||
Önbüro hizmetlerini tanıma edinimi | |||
Önbüro işlemlerinin yürütülmesi edinimi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Önbüro departmanının diğer departmanlar ile koordinasyonu ile ilgili edinimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önbüro hizmetlerini tanıma edinimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önbüro işlemlerinin yürütülmesi edinimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |