EN
  • Anasayfa
  • BSİ209 Bankacılık Hizmetlerinde Pazarlama (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BSİ209 - Bankacılık Hizmetlerinde Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bankacılık Hizmetlerinde Pazarlama BSİ209 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze veya Uzaktan Eğitim (Pandemi koşullarına göre)
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA
Ders Veren Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ
Amaç

Bu ders, öğrencilere bankacılık pazarlamasının nasıl işlediğini, hizmet pazarlamasının işlevselliğini öğretmeyi ve öğrencilerin bu bilgileri başarılı bankacılık pazarlama stratejilerini geliştirme ve uygulamada kullanabilmesini amaçlar.

Ders İçeriği

Pazarlama konsepti ve 4P karması, hizmet pazarlaması ve 7P karması, 4C kavramı, mal ve hizmet ayrımının yapılması, mal ve hizmet pazarlamaları arasındaki farklar, bankacılıkta rekabet ve bankacılıkta pazarlamanın önemi, bankacılıkta pazarlama kanalları, sigortacılık ürünleri pazarlama kanalları hakkında bilgileri kapsar.

Ders Kaynakları Dr.Öğr.Üyesi Mahmut Hayati ERİŞ, Bankacılık Hizmet Ürünleri, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları
Dr.Öğr.Üyesi Mete Sezgin, Öğr.Gör. A. Aslan Şendoğdu, Günümüz Bankacılığında Banka Hizmetleri Pazarlaması, Literatürk.
Prof. Dr. Sevgi Ayşe Öztürk, Hizmet Pazarlaması Kuram Ve Uygulamaları, Ekin Basım Yayın.
Prof. Dr. Sevgi Ayşe Öztürk, Hizmet Pazarlaması, Eskişehir, 2006
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Banka tanımı ve fonksiyonları
3 Pazarlamanın tanımı
4 Mal ve Hizmet kavramı
5 Hizmet işletmeleri ve pazarlama karması bileşenleri
6 Hizmet işlemlerinde talep ve kapasite Ders
7 Arasınav Ders Problem Çözme
6 Hizmet pazarlamasında personel, müşteri ve fiziksel kanıtlar
6 Hizmet pazarlamasında personel, müşteri ve fiziksel kanıtlar
10 Bankacılık hizmetlerinde fiyatlandırma ve tutundurma Ders
10 Hizmet kalitesi ve hizmet karşılaştırmaları
12 Bankacılık Hizmetleri Ders
12 Bankacılık Hizmetleri Ders
12 Bankacılık Hizmetleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bankacılık ilişkisini kavrar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Pazarlama ilkelerini bankacılık sektörüne uygular Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Pazarlama faaliyetlerini öğrenir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bankacılık ilişkisini kavrar 5 1 2 1 1 2 2 1 1 1 2 1
Pazarlama ilkelerini bankacılık sektörüne uygular 5 1 2 1 1 2 2 1 1 1 2 1
Pazarlama faaliyetlerini öğrenir 5 1 2 1 1 2 2 1 1 1 2 1