EN
  • Anasayfa
  • KEM101 Konuşma Eğitimi (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
KEM101 - Konuşma Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Konuşma Eğitimi KEM101 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ali ARICI
Ders Veren
Amaç

Konuşma Eğitimi dersinde amaç; kurallarına uygun, akıcı ve anlaşılır konuşma becerisini geliştirmek, öğrencinin kendisini etkili bir biçimde ifade ederek topluluk önünde konuşabilmesini sağlamak, dili doğru ve etkin kullanarak sesini kontrol edebilmesine yardımcı olmak, beden dili, sesi ve sözcükleriyle anlamlı ve etkili konuşmalar yapabilmesine imkan sağlayarak onu -temel düzeyde- iyi bir konuşmacı, iletişimci yapabilmektir.

Ders İçeriği

Diksiyon ile ilgili kavramları tanımlayan ve konuşma dili kurallarını kapsayan konular içermektedir.

Ders Kaynakları Taşer, S. (2012). “Konuşma Eğitimi”. Coughter, P. (2013). “İkna ve Sunum”. Ed: Oyman, M. (2013). “İkna Edici İletişim: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları”. Ed: Uluyağcı, C. (2013). “Sözlü ve Sözsüz İletişim: Anadolu Üniversitesi AÖF”.
Taşer, S. (2012). “Konuşma Eğitimi”. Coughter, P. (2013). “İkna ve Sunum”. Ed: Oyman, M. (2013). “İkna Edici İletişim: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları”. Ed: Uluyağcı, C. (2013). “Sözlü ve Sözsüz İletişim: Anadolu Üniversitesi AÖF”.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 5 3 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 51
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim ve ilgili temel kavramları
2 İletişim Türleri, Bireysel İletişim ve Başlıca İletişim Teknikleri
3 İkna ve retorik
4 Konuşma-Konuşmacı, Konuşmayı Etkileyen Etmenler, Konuşmanın Temel İlkeleri
5 Konuşma-Konuşmacı, Konuşmayı Etkileyen Etmenler, Konuşmanın Temel İlkeleri II
6 Konuşma Türleri ve Psikolojisi
7 Ara Sınav
8 Konuşma ve Yazma Dili Kuralları
9 Dinleme ve vücut dili
10 Diksiyon ve ikna edici konuşma
11 Diksiyon ve ikna edici konuşma II
12 Etkili Okuma ve Yazma
13 Konuşma ve Sunum Deneyimi
14 Konuşma ve Sunum Deneyimi II
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farkları ortaya koyabilmek
Diksiyon kurallarını tanımlayabilmek
Konuşma esnasındaki beden dili ve psikoloji yönetimine katkı sunmak
Ses ve dili etkili ve doğru kullanabilme farkındalığına katkı sağlamak
Topluluk önünde konuşabilme cesaretini sınayabilmek
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farkları ortaya koyabilmek - - - - - - - - - - - -
Diksiyon kurallarını tanımlayabilmek - - - - - - - - - - - -
Konuşma esnasındaki beden dili ve psikoloji yönetimine katkı sunmak - - - - - - - - - - - -
Ses ve dili etkili ve doğru kullanabilme farkındalığına katkı sağlamak - - - - - - - - - - - -
Topluluk önünde konuşabilme cesaretini sınayabilmek - - - - - - - - - - - -