Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Alternatif Enerji Kaynakları | COĞ6002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları ve günümüzdeki önemini kavramak |
Ders İçeriği |
Fosil enerji kaynaklarının tükenmeye başlaması ve bunun ortaya çıkaracağı sorunlar, alternatif enerji kaynaklarının uygulamadaki yeri ve sorunlar, yenilebilir enerji kaynakları, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, dalga enerjisi,biyo enerji vb. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Gilbert M. Masters, Renewable and Efficient Electric Power Systems, Stanford University, Wiley |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Fosil enerji kaynaklarının tükenmeye başlaması ve bunu ortaya çıkaracağı sorunlar | |
2 | Fosil enerji kaynaklarının tükenmeye başlaması ve bunu ortaya çıkaracağı sorunlar | |
4 | Alternatif enerji kaynaklarının uygulamadaki yeri ve sorunlar | |
4 | Alternatif enerji kaynaklarının uygulamadaki yeri ve sorunlar | |
7 | Yenilebilir enerji kaynakları | |
7 | Yenilebilir enerji kaynakları | |
7 | Yenilebilir enerji kaynakları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güneş enerjisi | |
9 | Güneş enerjisi | |
12 | Rüzgâr enerjisi | |
12 | Rüzgâr enerjisi | |
13 | Dalga enerjisi | |
14 | Biyo enerji |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi | |||
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |