Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Coğrafi Bölgelerin Belirlenmesi | COĞ6006 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bölge kavramı ve sistematiği, bölge çeşitleri ile ilgili gerekli kavramlar üzerinde durmak ve coğrafi bölgelerin belirlenmesinde kullanılan ölçütler, coğrafi bölgelerin gerekleri ve eksiklikleri hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Bölge türleri ve sınırları, coğrafi bölgelerin dağılışı ve coğrafi bölgelerin belirlenmesinde kullanılan yöntemler |
Ders Kaynakları |
Tuysüz, S. Yavan, N. (2012) Bölgesel Coğrafya Yaklaşımı ve Türk Coğrafyasındaki Etkileri Üzerine Kritik Bir Değerlendirme. TÜCAUM VII. Coğrafya Sempozyumu , 18-19 Ekim 2012 Ankara. S: 362-375.
Yiğit, A. () Geçmişten Günümüze Türkiye’yi Bölgelere Ayırma Çalışmaları ve Yapılması Gerekenler. Ank Üniv. Tücaum IV. Ulusal Semp. Yiğit, A. (2000). TÜRKİYE’DE DAHA KULLANIŞLI COĞRAFİ BÖLGELER OLUŞTURMA GEREKÇELERİ VE ÖNERİLER. 9. Ulusal Bölge Bilimi/Bölge Planlama Kongresi. Tekeli, İ. Türkiye’de Bölge Planlamanın Öyküsü Ve Beşeri Coğrafyayla İlişkisi Üzerine Özçağlar, A. (2003). Türkiye’de yapılan bölge ayrımları ve bölge planlamaya etkileri. Coğrafi Bilimler Dergisi, 2003, 1 (1), 3-18. Özçağlar, A. () Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri ve İstatistik Bölgelerinin Uygulamada Yarattıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Darkot, B. (1966) Türkiye’de Coğrafi Bölgelerin Teşkilinde Kriterlerin Araştırılması. İTÜ Mimarlık Fakültesi Şehircilik Kürsüdü Yayını. Şehircilik Konferansları 63-64. İstanbul . Arınç, K. (2013). Coğrafi Metodoloji Açısından Bölgesel Coğrafya, Bölge Bilimi ve Coğrafi Bölgeler. Türk Coğrafya Dergisi, 60, 13-24. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bölgesel coğrafyanın tarihçesi | |
2 | Bölgesel coğrafya ile ilgili başlıca kavramlar | |
3 | Bölge tipleri ve sınırları | |
4 | İşlevsel bölgeler | |
5 | Şekilsel bölgeler | |
6 | Coğrafi bölgeleri belirleyen fiziki coğrafya unsurları | |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | Fiziki coğrafya unsurlarına göre belirlenen bölgeler ve dağılışları | |
9 | Coğrafi bölgeleri belirleyen beşeri coğrafya unsurları | |
10 | Beşeri coğrafya unsurlarına göre belirlenen bölgeler ve dağılışları | |
11 | Coğrafi bölgelerin gerekleri | |
12 | Coğrafi bölgelerin eksiklikleri | |
13 | Türkiye ve coğrafi bölgeleri | |
14 | Değerlendirme ve sonuçlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|