EN
  • Anasayfa
  • COĞ6009 İklim Sınıflandırma Yöntemleri (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ6009 - İklim Sınıflandırma Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İklim Sınıflandırma Yöntemleri COĞ6009 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Farklı iklim kuşaklarını tanıtmak ve farklı araştırmacılara göre iklim sınıflandırma yöntemlerini öğretmek.

Ders İçeriği

İklim sınıflandırma yöntemleri, iklim sınıflandırmanın amaçları, De Martonne, Köppen, Thorntwaite, Supan, Erinç, gibi araştırmacılara göre iklim tipleri, başlıca iklim tipleri, Thortwaite yöntemine göre Türkiye'de bazı seçilmiş istasyonların verilerine göre su bilançosu oluşturulması.

Ders Kaynakları Ardel, A., Kurter, A., Dönmez Y. (1969). Klimatoloji Tatbikatı, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları
Erol, O. (2011), Genel Klimatoloji, Çantay Kitabevi, İstanbul
Erinç, S. (1984), Klimatoloji ve Metotları, İÜ Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, İstanbul
Koçman, A., (1993), Türkiye İklimi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:72. İzmir.
Türkeş, M. (2017), Genel Klimatoloji, Kriter Yayınevi, İstanbul
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10